لزوم استفاده از پتانسیل منطقه ۲۰ برای ساماندهی مشاغل مزاحم شهر تهران

در نشست مشترک شهردار منطقه ۲۰ با مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، پیرامون استفاده از پتانسیل منطقه ۲۰ برای ساماندهی مشاغل مزاحم شهر تهران بحث و گفتگو شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ قدرت‌اله محمدی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به ضرورت شناسایی و اولویت بندی مشاغل و اصناف مزاحم شهری و ساماندهی آنها گفت: ساماندهی اصناف مزاحم و تجمیع آنها در یک محل مشخص از نظر زیست محیطی، بهداشت و سلامت و مبلمان شهری تاثیرات مثبتی دارد.

محمدی با بیان اینکه فراهم آوردن شرایط برای انتقال اصناف و مشاغل به خارج از شهر تهران ضروری است، افزود: ایجاد فضا در شهرک‌های صنعتی اطراف تهران از راهکارهای مناسبی است که با همکاری سازمان های مربوطه امکان پذیر می شود.

جعفر شربیانی، عضو شورای شهر و رئیس شورای شهرستان ری نیز گفت: ساماندهی مشاغل مزاحم با همکاری و هماهنگی دستگاه های بخشی و فرابخشی امکان پذیر است و شورای شهرستان هم برای این امر خطیر همکاری لازم را دارد.

محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به پتانسیل های این منطقه گفت: مکان های خاصی در این منطقه به ویژه در حریم  موجود است که می توان برای ساماندهی اصناف مزاحم از آنها استفاده کرد.

او ادامه داد: ساماندهی مشاغل مزاحم از جمله اوراق فروشی ها، مراکز تفکیک غیرمجاز پسماند، تعمیرگاه های خودرو و گاراژهای عمومی در محدوده این منطقه که موجب بروز مزاحمت برای ساکنان و همچنین آلودگی زیست محیطی می شوند، ضروری است.

شهردار منطقه با اشاره به بازدید به عمل آمده از تعدادی از مشاغل مزاحم در محدوده ناحیه ۴ تاکید کرد: به منظور رفاه حال شهروندان و ارتقاء کیفیت محیط زیست، این مکان ها پتانسیل خوبی برای تبدیل به مراکز تفریحی و فضای سبز دارند.

این گزاش حاکی است در ادامه این جلسه به منظور بررسی امکانات موجود برای خدمات رسانی بهینه به شهروندان از مجموعه ری لند و همچنین بقعه بی بی زبیده بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام

۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 16734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =