استفاده از سیستم روشنایی پرنور و کم‌مصرف در بوستان‌های منطقه ۹

اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۹ نسبت به جایگزینی روشنایی‌های LED SMD به جای لامپ های بخار سدیم و گازی در ۲۸ بوستان و پاتوق محله غرب پایتخت اقدام کرده است.

 به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، محمد جواد خسروی شهردار منطقه، با اشاره به این خبر عنوان کرد: به منظور مدیریت مصرف منابع انرژی و کاهش هزینه های جاری، نسبت به تجهیز بوستان و پاتوق محله ها اقدام شده که تاکنون ۱۱۷۶ پروژکتور SMD  LED در ۱۲بوستان و فضای سبز میدان فتح در شرف انجام یا به پایان رسیده است.
او افزود: از مزایای روشنایی های LED SMD نسبت به دیگر چراغ ها می توان به روشنایی و نورپردازی کاملاً یکنواخت و ملایم بدون تیرگی، طول عمر طولانی تر، صرفه جویی در مصرف انرژی، افزایش بهره وری انرژی و کاهش گرمای تولید شده اشاره کرد.
شهردار منطقه ۹ همچنین گفت: تاکنون ۱۱۷۶ پروژکتور LED SMD  در بوستان های سعیده قدس، المهدی، معلم، آزادی نصب و مورد بهره برداری قرارگرفته است.
او افزود: از ابتدای سال جاری بوستان کوکب مجهز به ۱۹ پایه چراغ (۷۶ پروژکتور) شده است و در بوستان های لاله و لادن نیز فوندانسیون ۱۰ پایه چراغ LED SMD پایه گذاری شده است.
خسروی تاکید کرد: اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۹ در نظر دارد تا پایان سال جاری نسبت به نصب و جایگزینی ۳۰۰ پروژکتور LED SMD  شامل ۶۵ پایه چراغ در دیگر بوستان های تجهیز نشده منطقه اقدام کند.
او در پایان خاطر نشان کرد: در این طرح که از سال ۹۹ شروع شده و تاکنون ادامه دارد، تعدادی از بوستان ها از جمله بوستان المهدی که بزرگ ترین بوستان در منطقه ۹ در ورودی شهر تهران و ضلع جنوب میدان آزادی است به صورت کامل تجهیز شده و تعدادی نیز در حال تجهیز شدن هستند که این طرح تا زمان اجرا شدن در تمامی بوستان های منطقه ۹ ادامه خواهد داشت.
ذکر این نکته لازم است که طرح جایگزینی روشنایی های LED SMD به جای لامپ های بخار سدیم و گازی در بوستان هایی از جمله؛ سعیده قدس، المهدی، معلم، آزادی، لاله و لادن، جانبازان، مهر، آزادی، شمشیری، کوکب، کوثر، بوستان امام زاده عبدالله و فضای سبز میدان فتح در حال اجرا یا اجرا شده است.

انتهای پیام 

۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 16802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =