لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در سطح مناطق و محلات شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرگس معدنی پور در چهلمین جلسه شورای شهر با اشاره به اجرای طرح رصد در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران از سوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: از ابتدای دوره ششم، کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نظام بودجه ریزی مشارکتی آن هم در سطح محلات را با اجرای طرح رصد و با اهتمام جدی در دستور کار قرار داد و قبل از فرا رسیدن اولین فصل بودجه ریزی این طرح را به نتیجه رساند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مشکلاتی در مدیریت محلات و سراهای محله وجود دارد که می بایست با نگاه تخصصی و کارشناسی و استفاده از تجارب گذشته نسبت به رفع آنها اقدام کرد، ادامه داد: شهرداری تهران به ویژه معاونت اجتماعی به منظور رفع مشکلات حوزه فرهنگی و اجتماعی قبل از هرگونه اقدامی می بایست با کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا جلسات کارشناسی برگزار کند.

معدنی پور بیان کرد: کمبودهایی در فضاهای فرهنگی-اجتماعی و ورزشی در سطح مناطق و محلات وجود دارد که اگر در سطح محلات پروژه های نیمه تمام فرهنگی اجتماعی تکمیل شود حتما تا حد زیادی این مشکلات نیز حل خواهد شد.

او اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی جهت اجرای برنامه های فرهنگی یکی از مهمترین درخواست هایی است که در سطح محلات مشاهده می شود که می بایست به آن توجه شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بر ضرورت توجه به زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی با تکیه بر نگاه تخصصی و کارشناسی اشاره کرد و از عدم توجه به شاخصه های معماری اسلامی -ایرانی در شهر گلایه کرد و عنوان کرد: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در معاونت اجتماعی ایجاد شد تا در ساخت و احداث مجموعه های فرهنگی و اجتماعی با نگاه تخصصی وارد شود و به موضوع معماری اسلامی ایرانی نیز بپردازد اما هم اکنون می بینیم که این شرکت کارکرد خود را به نوعی از دست داده و یا از آن دور شده است.

معدنی پور در ادامه سخنانش به دسترس پذیر نبودن برخی فضاهای شهری به ویژه مجموعه های فرهنگی و  اجتماعی برای اقشار خاص از جمله معلولین، سالمندان و کودکان اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات پیش روی ما عدم وجود فضاهای فرهنگی و اجتماعی برای سالمندان است که با توجه به افزایش جمعیت سالمند در جامعه می بایست برای آن تدبیر مناسب اتخاذ شود.

انتهای پیام/

۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: 16826

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =