افتتاح اولین غرفه گلماند در منطقه یک

اولین غرفه گلماند با هدف ترویج فرهنگ زیست محیطی و تشویق شهروندان به تفکیک پسماند خشک از مبدا، در شهرک نفت شمال تهران افتتاح شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، افشین خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه، با بیان این خبر گفت: غرفه گلماند در سه شنبه بازار محله شهرک نفت واقع در خیابان کهنوجی با حضور رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه یک، مدیران این ناحیه و مدیران محلات نفت و گلها با مشارکت شهرداری ناحیه شش افتتاح شد.

او افزود: در این طرح به ازای دریافت پسماندهای خشک از شهروندان، گلدان اهدا می شود و کارشناسان مدیریت پسماند این ناحیه و مسئولین خانه محیط زیست سراهای محلات به ارائه آموزش های طرح گلماند به شهروندان می پردازند.

خدامی گفت: غرفه گلماند هر سه شنبه در بازار روز محله شهرک نفت دایر است و شهروندان می توانند هنگام مراجعه به غرفه گلماند در ازای تحویل پسماند خشک از متصدیان غرفه، انواع گل، گیاه و گلدان‌های زینتی دریافت ‌کنند.

گفتنی است؛ مهم‌ترین هدف این طرح ارائه روش مدیریت بهینه پسماندهای تولیدی با رویکرد کاهش تولید، افزایش حداکثری تفکیک در مبدأ، استفاده مجدد و جلوگیری از دفن پسماندها با توجه به مسائل زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی است.

انتهای پیام

۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 16854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =