ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه فرهنگی و اجتماعی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه فرهنگی و اجتماعی را اولویت اصلی این کمیسیون دانست و گفت: عدم پرداخت مناسب به اجرای پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی در سنوات گذشته باعث شده تا این پروژه‌ها به فضاهای بی‌دفاع شهری تبدیل شوند.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ظهر روز گذشته اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه ۲۲ ، ضمن بازدید و رصد تحولات فرهنگی به صورت چهره به چهره با مدیران شهری و نخبگان این منطقه سخن گفتند.

در همین خصوص نرگس معدنی پور با بیان اینکه منطقه ۲۲ شهرداری تهران تازه تاسیس بوده و از ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه شهرسازی برخوردار است، گفت: علی رغم اینکه این منطقه از گستردگی و توسعه در حوزه شهری و جمعیتی برخوردار شده، کمبودهایی را در زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی آن مشاهده می کنیم. همچنین در این منطقه معضل فاضلاب شهری نیز مشاهده می شود که برای رفع آن می بایست اهتمام جدی صورت گیرد.

او ادامه داد: وجود ۱۳ مرکز و فضای گردشگری مانند دریاچه خلیج فارس و حضور نخبگان، فرهیختگان، هنرمندان، خانواده های شهدا و ایثارگران باعث منحصر به فرد شدن منطقه ۲۲ نسبت به سایر مناطق شهر تهران شده است.

معدنی پور در ادامه سخنان خود بر ضرورت تشکیل شورای هماهنگی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منطقه تاکید کرد و گفت: نیاز است تا تشکیل شورای هماهنگی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در دستور کار منطقه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: این شورا به مانند یک اتاق فکر به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در سطح منطقه عمل خواهد کرد.

معدنی پور در ادامه تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه فرهنگی و اجتماعی را اولویت اصلی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا دانست و عنوان کرد: متاسفانه عدم پرداخت مناسب به اجرای پروژه های فرهنگی و اجتماعی در سنوات گذشته باعث شده تا این پروژه ها به فضاهای بی دفاع شهری تبدیل شوند در حالی که پرداختن به این پروژه ها و اتمام آن ها به افزایش سرانه فضاهای فرهنگی و اجتماعی در منطقه کمک خواهد کرد.

او توجه به محتوای فضاهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: لازم است تا بازنگری در محتوای فضاهای فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم و نسبت به نیاز روز جامعه به روزرسانی لازم را انجام دهیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران یک نهاد تخصصی در حوزه سیاست گذاری و خط مشی گذاری در امور فرهنگی و اجتماعی شهر تهران است ، همچنین این کمیسیون یک حوزه اندیشه ورز، نظریه پرداز و پیشگام در رصد و نظارت فعالانه تحولات و رویدادهای کلان فرهنگی و اجتماعی شهر تهران به حساب می آید.

معدنی پور گفت: مخاطب ما در کمیسیون همه اقشار جامعه و تمام گروه های جمعیتی شهر هستند. بر همین اساس برای بهبود وضعیت مردم می بایست برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

او ادامه داد: قلمرو موضوعی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی طیف گسترده ای از موضوعات است که برخی از آن ها که در اولویت برنامه های ما قرار دارند عبارتند از ترویج و اعتلای سبک زندگی اسلامی ایرانی، تحکیم بنیان خانواده، بهبود وضعیت و ارتقا کیفیت زندگی شهری در زمینه شاخص ها و زیر ساخت ها، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی، توانمندسازی و ارتقا مشارکت و سرمایه اجتماعی شهروندان و تاکید بر آموزش و ترویج اداب زندگی اسلامی و ایرانی.

کمبود زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی در منطقه ۲۲

همچنین سید احمد علوی، عضو شورای شهر تهران در جریان بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورا از منطقه ۲۲ نسبت به موضوع کمبود زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی در این منطقه هشدار داد.

عضو شورای اسلامی تهران گفت: اتفاق ناگوار توسعه نامتوازن منطقه است، اکنون بدون توسعه زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در حال بارگذاری جمعیت در منطقه ۲۲ هستیم.

علوی یادآور شد: ناگواری زمانی خود را نشان می دهد که برج های در حال ساخت تکمیل شوند و جمعیت یه این منطقه سرازیر شوند و با کمبود مدرسه، مهدکودک، مسجد، زمین بازی و … مواجه شوند.

او ترافیک را واضح ترین مشکل توسعه نامتوازن این منطقه خواند و تاکید کرد: نگرانی ما آن است که به علت کمبود سرانه های فرهنگی و ورزشی و تفریحی، دریاچه شهدای خلیج فارس و دریاچه چیتگر تنها جوابگوی مردم منطقه باشند و دیگر جایی برای سایر مردم تهران نماند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، منطقه ۲۲ را منطقه ای تازه ساخت با شهروندانی دارای فرهنگ های متفاوت خواند و افزود: این موضوع می تواند یک فرصت باشد برای اینکه هویت محله را با تدبیر خود شکل دهیم.

انتهای پیام/

۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 16861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =