ورود وزرای نفت و کشور برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی/ شهرداری تهران در بخش توسعه مترو عملکرد خوبی داشته است

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: وزرای نفت و کشور برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی ورود ‌پیدا کردند و ۴۰ تا ۵۰ درصد، سهم تهران و مابقی به تناسب به سایر کلان‌شهرها تعلق می‌گیرد.

به گزارش شهر، مرضیه حصاری مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در بیست و هشتمین نشست تخصصی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که صبح امروز -سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰- برگزار شد، با ارائه گزارشی از عمکلرد دولت و کلان‌شهرها و برنامه‌های عملیاتی در بودجه ۱۴۰۱ گفت: کل سهم حمل‌ونقل عمومی از سفرهای شهری ۳۷ درصد است و آمار نشان می‌دهد شرایط خوبی نداریم و نسبت به آنچه که در اواخر دهه ۸۰ مصوب شده بود، فاصله داریم. 

او همچنین گزارشی از وضعیت ناوگان اتوبوس و تاکسی کلان‌شهرهای ایران ارایه کرد و درباره حمل‌ونقل ریلی بیان کرد: شهرداری تهران در بخش توسعه مترو عملکرد خوبی داشته و میانگین کشوری را بالا برده و همیشه سهم بیشتری نسبت به دولت داشته است، اما برخی شهرها نسبت به توسعه مترو کمی بی‌توجهی داشتند. 

به گفته حصاری، بر اساس قانون شهرداری‌ها می‌توانند سالانه دو هزار میلیارد اوراق مشارکت منتشر کنند و ما پیشنهاد کرده بودیم این میزان به چهار هزار میلیارد برسد اما دولت موافقت نکرد. 

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، با بیان اینکه نوسازی فقط باید از طریق اوراق مشارکت انجام شود و منابع دیگری وجود ندارد، افزود: وزیران نفت و کشور برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی ورود ‌پیدا کردند و ۴۰ تا ۵۰ درصد سهم تهران است و مابقی به تناسب به سایر کلان‌شهرها تعلق می‌گیرد و هم‌اکنون در نوسازی تاکسی هیچ‌گونه تسهیلات فعالی از طرف دولت وجود ندارد. 

انتهای پیام/

۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 16867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =