توجه به مسائل زیست‌محیطی و هوای پاک از اصلی‌ترین محورهای بودجه۱۴۰۱ شهرداری تهران

شهردار منطقه ۱۹ بیان کرد: طبق برنامه‌هایی که شهردار تهران روز گذشته هنگام ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری به شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد، موضوعاتی نظیر توجه جدی به مسائل زیست‌محیطی و هوای پاک جزو اصلی‌ترین محورهای بودجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار شهر، مراسم گرامیداشت «هفته ملی هوای پاک» چهارشنبه -۲۹ دی ۱۴۰۰- با حضور  سعید محمودی مدیرکل محیط‌زیست استان تهران، سیدمهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ و جمعی از نوجوانان، زنان و مردان ورزشکار برگزار شد.

سیدمهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک روز ملی هفته هوای پاک به تلاش‌گران عرصه محیط‌زیست کشور بیان کرد: آلودگی هوا و ترافیک اصلی‌ترین معضل شهر تهران به‌شمار می‌روند که از یکدیگر تأثیر می‌پذیرند. برای رسیدن به اهداف تعیین شده این دو حوزه نیاز به عزم ملی جدی است که باید تمامی دستگاه‌ها به مساله ورود کنند.

شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه شهرداری تنها بخشی از اقدامات لازم برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا را می‌تواند انجام دهد، گفت: طبق برنامه‌هایی که شهردار تهران روز گذشته هنگام ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری به شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد، موضوعاتی نظیر توجه جدی به مسائل زیست‌محیطی و هوای پاک جزو اصلی‌ترین محورهای بودجه قرار گرفته است.

هدایت در ادامه عنوان کرد: برقی‌کردن موتورسیکلت‌های شهر تهران، انرژی‌های نو، استفاده از سوخت‌های فسیلی و استفاده از انرژی خورشیدی در تأسیسات شهرداری تهران جزو اهداف اصلی لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری است.

او با بیان اینکه تلاش می‌شود که منطقه ۱۹ به عنوان منطقه دوست‌دار محیط‌زیست شناخته شود، افزود: بزرگ‌ترین بوستان درون شهری به وسعت ۳۰۰ هکتار در این منطقه قرار دارد. به همین منظور برنامه‌های بسیار خوبی برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

به گفته شهردار منطقه ۱۹، آموزش و توانمندسازی شهروندان در موضوعاتی نظیر پسماند، معاینه‌فنی، هدایت آب‌های سطحی و قنوات انجام خواهد شد و نخستین نیروگاه برق خورشیدی ۱۰ کیلووات در منطقه ۱۹ راه‌اندازی می‌شود.

هدایت در ادامه بیان کرد: عمده تأسیسات سال آینده منطقه پنل‌های خورشیدی و استفاده از انرژی‌های خورشیدی در تأسیسات شهرداری و همچنین استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی خواهد بود.

او با تأکید بر ضرورت توجه جدی به پسماند و تفکیک زباله از مبدأ بیان کرد: دو ماه گذشته بازیافت لاستیک آغاز شده است تا شهروندان لاستیک به شهرداری بدهند و به جای آن خدمات دریافت کنند. افتتاح کارواش نانو بخار نیز یکی دیگر از اقدامات اخیر شهرداری منطقه ۱۹ است تا شهروندان با حداقل آب، خودروی خود را شستشو دهند.

انتهای پیام/

۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 16958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =