اتصال ۶ هزار انشعاب به شبکه فاضلاب شهری در منطقه ۹

شهردار منطقه ۹ در دیدار با مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران، از اتصال ۶ هزار انشعاب به شبکه فاضلاب شهری در پهنه غربی پایتخت تا پایان بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، محمدجواد خسروی با تاکید بر تکمیل پروژه فاضلاب شهری در غرب تهران گفت: مجموعه مدیریت شهری در راستای خدمت رسانی به شهروندان این آمادگی را دارد تا مجوزهای لازم در روند اجرای پروژه فاضلاب شهری را صادر کند.
خسروی در ادامه نوید این را داد که تا سالروز انقلاب اسلامی در بهمن ماه، اتصال ۶ هزار انشعاب به شبکه فاضلاب شهری برای نخستین بار در منطقه ۹  انجام شود.
او با اشاره به اجرای پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری منطقه گفت: در حال حاضر ۳۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب منطقه ۹ در محدوده مسکونی باقی مانده است، که نهایتا تا نیمه نخست سال آینده تکمیل می شود.
خسروی افزود: با توجه به اجرا و تکمیل عملیات در ناحیه ۲ منطقه ۹، از اوایل بهمن ماه نصب انشعابات پهنه جنوبی این منطقه در محدوده خیابان‌های طحانی، سلطانی، شمشیری، تفرش غربی، رعنایی، ۴۵ متری زرند و دانشگاه هوایی جنوبی (۳۵۰۰ عدد انشعاب) آغاز و تا نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار منطقه ۹ با تاکید بر نهضت خدمت رسانی به شهروندان گفت: تکمیل شبکه فاضلاب شهری در پهنه غربی پایتخت یکی از مطالبات اصلی شهروندان است و ما در مجموعه مدیریت شهری این آمادگی را داریم تا تمام مجوزهای لازم در مسیر اجرای پروژه را صادر کنیم.
در ادامه محمدحسن کریمی، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران نیز در این جلسه با اشاره به فوریت موضوع بهره‌برداری از خطوط فاضلاب اجرا شده در منطقه ۹ تهران گفت: رفع انفصالات شبکه در این منطقه از اولویت‌های اجراست که در صورت صدور مجوزها تا پایان خرداد ۱۴۰۱ بسیاری از محدوده‌ها قابلیت بهره‌برداری خواهند داشت.
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در ادامه به دلایل فراهم نبودن شرایط برای بهره‌برداری شبکه فاضلاب منطقه در تمام محلات اشاره کرد و گفت: عدم صدور مجوزهای شهرداری و ترافیکی توسط ارگان‌های مدیریت شهری برای اجرای خطوط جمع‌کننده اصلی منتهی به تونل فاضلاب غرب؛ تداخل قسمتی از خطوط اجرا شده در منطقه ۹ شهرداری تهران با طرح توسعه یادگار امام (ره) و عدم صدور مجوزهای مربوطه توسط شهرداری واقع در خیابان های هزمران، سادات، امامزاده عبداله و ۴۵ متری زرند از مشکلات اجرای روند عملیات در این منطقه محسوب می‌شود.
او لزوم بازنگری‌های مکرر در طراحی اولیه خطوط فاضلاب به علت برخورد با تاسیسات و طرح ‌آب‌های سطحی شهرداری را نیز از عوامل تاثیرگذار بر سرعت اجرای طرح عنوان کرد.
به گفته کریمی؛ فاضلاب منطقه ۹ شهرداری تهران پس از جمع‌آوری از طریق خط انتقال کمیل به تونل فاضلاب غربی منتقل و در نهایت به تصفیه خانه فاضلاب غرب(فیروزبهرام) هدایت می شود.

انتهای پیام 

۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 16966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =