باید قدردان شهروندان دغدغه‌مند باشیم

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران یکی از برنامه‌های بازرسی در طرح متمرکز کردن سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ را افزایش زمینه‌ها و درگاه‌های ورودی پیام به این سامانه‌ها عنوان کرد و گفت: ما باید ممنون باشیم که شهروندان نسبت به موضوعات شهری دغدغه دارند و برای بیان مشکلات با این سامانه‌ها تماس می‌گیرند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ همزمان با هشتمین بازدید از سلسله بازدیدهای هفتگی شهردار تهران تحت عنوان «قرار خدمت» از منطقه ۱۰ شهرداری، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز ضمن حضور در این منطقه، از برخی پروژه ها و موضوعات مهم سطح منطقه بازدید کرد.

داود گودرزی در ابتدای حضور خود، در نشست با مدیر و کارشناسان دفتر بازرسی منطقه به وجود برخی ناهماهنگی ها در سطح شهرداری اشاره و اظهار کرد: اگر قرار است در شهرداری تهران مدیریت بهینه ایجاد کنیم، لازمه‌اش تحول در شهرداری است و بازرسی می‌تواند در این تحول آفرینی نقش مهمی را ایفا کند.

او افزود: در همین راستا کمیته نوسازی و تحول در بازرسی تشکیل شده و در این کمیته هرآنچه در خصوص تحول و نوسازی نیاز است بررسی خواهد شد. همکاران محترم نیز می‌توانند ایده‌ها و پیشنهاداتی که به ارتقاء سازمان کمک می‌کند را با کمیته مذکور در میان بگذارند.

گودرزی بحث هوشمندسازی در شهرداری را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: در سازمان بازرسی بسترها و زمینه های مناسبی در بحث هوشمندسازی صورت گرفته است و طرح متمرکز کردن سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ نیز در همین راستا بوده است.

رئیس سازمان بازرسی با اشاره به گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی، گفت: در طرح متمرکزسازی سامانه‌ها تلاش کردیم با ایجاد یک درگاه مشترک، ورودی‌ها و درگاه‌ها برای ثبت درخواست‌ها و پیام‌های مردمی را افزایش دهیم تا شهروندان بهتر و سریع تر بتوانند درخواست ها و موضوعات خود را منتقل کنند.

او با تاکید بر اینکه نوکری و خدمت به مردم باید در عمل هم برای مردم قابل لمس باشد عنوان کرد: ما باید قدردان و ممنون شهروندانی باشیم که نسبت به موضوعات مختلف شهری دغدغه دارند و برای رفع معضلات با سامانه‌های بازرسی تماس می‌گیرند .

مهدی پارساجو مدیر بازرسی منطقه ۱۰ نیز در این جلسه به بیان توضیحاتی در خصوص موقعیت منطقه و چالش ها و فرصت های آن پرداخت و گفت: منطقه ۱۰ که به منطقه هزار شهید شهرت دارد، منطقه ای با اصالت است و از لحاظ وسعت جغرافیایی نیز یکی از کوچکترین مناطق تهران به حساب می‌آید.

او افزود: منطقه ۱۰ شهرداری از سه ناحیه و ده محله برخوردار است و یکی از بزرگترین معضلات این منطقه حجم بالای بافت فرسوده به ویژه در ناحیه یک منطقه است. همین موضوع باعث ایجاد مشکلات عدیده از جمله بروز معضلات اجتماعی در سطح منطقه شده است.

در ادامه این جلسه رئیس و کارشناسان سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ منطقه به بیان موضوعات و دغدغه‌های مطرح در منطقه پرداخته و اعلام کردند بیشترین پیام های ثبت شده در منطقه ۱۰ مربوط به حوزه شهرسازی و تخلفات ساختمانی و مشکلات حوزه خدمات شهری است.

مشکل کمبود پارکینگ، عدم وجود گرمخانه در سطح منطقه، سد معبر اصناف و وانتی های دوره گرد، وجود گسترده فضاهای بی دفاع شهری، پروژه‌های متوقف شده، انهار فرسوده، سرقت دریچه‌ها و عملکرد متصدیان بازیافت از دیگر موضوعات پرپیامی بود که در این جلسه به آنها اشاره شد.

پس از پایان این جلسه نیز رئیس سازمان بازرسی به همراه مدیر و کارشناسان بازرسی منطقه از گود موسوم به گود بهنود که یکی از پروژه های مشارکتی در سطح منطقه است بازدید بعمل آوردند. در جریان بازدید وضعیت این گود که مقرر بوده به پارکینگ طبقانی تبدیل شود و بیش از ده سال است به صورت نیمه کاره رها شده بررسی و راهکارها و پیشنهادات لازم جهت تعیین و تکلیف و رسیدگی به این گود مطرح شد.

بازدید از فضاهای بی دفاع حاشیه اتوبان نواب که باعث تجمع معتادان و اراذل و اوباش و ایجاد ناامنی در آن محدوده شده است، از دیگر برنامه‌های گودرزی بود .

رئیس سازمان بازرسی در ادامه ضمن بازدید از محل اسکان کارگری واقع در جنب ساختمان ناحیه ۲ منطقه ۱۰، به منظور حضور در جلسه شورای معاونان،‌ در ستاد مدیریت بحران منطقه حضور یافت و پیش از حضور در این جلسه نیز به دغدغه ها و مشکلات تعدادی از کارکنان و مردم پاسخ داد.

انتهای پیام

۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
کد خبر: 17012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =