جمع‌آوری پلاک‌ قرمزها در دره‌فرحزاد و خلازیر

جلسه ساماندهی معتادان متجاهر در روددره فرحزاد و خلازیر با حضور حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲، احسان شریفی شهردار منطقه ۵ و مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، حسین نظری با اشاره به اینکه تلاش می کنیم از افرادی که کارهای عملیاتی انجام می دهند حمایت های لازم انجام شود، گفت: کارهای عملیاتی و ستادی تفاوت بسیاری دارند و باید از افرادی که در میدان حضور دارند، همه جانبه حمایت شود تا نسبت به کار دلگرمی پیدا کنند.

او با تاکید بر لزوم تلاش همه جانبه برای تحقق اهداف قرارگاه اجتماعی که به فرماندهی شهردار تهران آغاز به کار کرده است، گفت: تلاش می‌کنیم هماهنگی‌ها در شهرداری افزایش پیدا کند. به دنبال افزایش هماهنگی ها در شهرداری برای تسهیل در امور و سرعت بیشتر کار، هماهنگی های لازم با دستگاه های بیرونی هم تسهیل می شود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به اهداف تشکیل «قرارگاه اجتماعی» عنوان کرد: مدیریت یکپارچه در زمینه ساماندهی آسیب های اجتماعی که در این دوره از مدیریت شهری محقق شده است، می تواند روند ساماندهی آسیب ها، جمع آوری پلاک قرمزها و ... را تسهیل کند.

نظری تاکید کرد: مصوبات و اقدامات قرارگاه اجتماعی باید به صورت مستمر انجام شود، چرا که اجرای اقدامات به صورت مقطعی نتیجه قابل قبولی به همراه ندارد.

مهدی صالحی، شهردار منطقه ۲ در ادامه این جلسه گفت: از این هفته با افزایش پذیرش هزار نفر به ظرفیت های مراکز شفق و سروش، کار را آغاز می کنیم.

او افزود: به دنبال پیگیری های انجام شده، از پلیس قول گرفتیم تعدادی از معتادان متجاهر که در رود دره فرحزاد، گرمخانه‌های زنان و مردان دره فرحزاد و مرکز شلتر بهزیستی حضور دارند را جذب کند. با این اقدامات امیدواریم جمع آوری معتادان حاضر در دره فرحزاد به زودی به پایان برسد.

صالحی با اشاره به اینکه امنیت بخشی به رود دره فرحزاد در دستور کار بعدی قرار دارد، عنوان کرد: پس از آزادسازی مسیر آب توسط سازمان آب، برج های نوری راه اندازی و به طور موقت یک جاده خاکی برای تردد ایجاد می شود.

او با تاکید بر اینکه در چند موضوع خاص به پشتیبانی بیشتری نیاز داریم، گفت: با دستور شهردار محترم تهران حوزه عملیات عمرانی و موضوعات کالبدی ناظر بر رود دره فرحزاد به سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری سپرده شد و در حال حاضر در مرحله طراحی هستند.

احسان شریفی، شهردار منطقه ۵ شهرداری تهران در ادامه این نشست به لزوم اجرای مصوبات قرارگاه اجتماعی و نیاز به همراهی و همکاری بیشتر دستگاه های دیگر تاکید کرد و برقراری امنیت در رود دره فرحزاد را از مهمترین مسائل این طرح دانست.

مهدی هدایت، شهردار منطقه ۱۹ نیز در این جلسه به وجود دو موضوع اصلی و مهم در محدوده خلازیر اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل این محدوده شکل گیری نزدیک به ۲ هزار صنف خرید و فروش ضایعات و مصالح ساختمانی است. موضوع دیگر دستفروشانی هستند که در روزهای پنجشنبه و جمعه اقدام به فروش اجناس دست دوم کرده و در واقع به صورت نامنظم و نامناسب کل منطقه را تحت پوشش قرار می دهند.

او به ضرورت ساماندهی دستفروشان این محدوده برای رفع وضعیت نابسامان روزهای آخر هفته در این محدوده تاکید و بیان کرد: با هماهنگی سازمان بازرسی، اداره کل ساماندهی و همکاران خدمات شهری اقداماتی در حال برنامه ریزی و انجام است.

انتهای پیام

۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: 17022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =