محرومیت‌زدایی محلات آسیب‌پذیر منطقه ۱۶ با بهبود کیفیت چهره شهر

شهردار منطقه ۱۶ با تاکید بر اینکه باید به محلات کم‌برخوردار توجه ویژه‌ای شود، بیان داشت: با رسیدگی به محلات کم‌برخوردار و لازم‌التوجه و فراهم‌آوردن امکانات زیرساختی تفریحی، فرهنگی و ورزشی در این محلات می‌توان از بروز معضلات و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، سید مرتضی روحانی با بیان اینکه در بعضی از محلات کم برخوردار مثل محله باغ آذری استعدادهای خوبی در زمینه های ورزشی، فرهنگی، ارزشی و مسجد محور و دیگر فعالیت ها وجود دارد که باید شناسایی  شده و زمینه رشد آنها فراهم شود، گفت: عدم توزیع امکانات تفریحی و ورزشی باعث بروز مشکلاتی در محلات کم برخوردار شده  که متاسفانه از یک عقب ماندگی تاریخی در رنج هستند، بنابراین مدیریت شهری منطقه در تلاش است تا امکانات تفریحی و ورزشی برای این محلات فراهم کند تا استعدادها رشد کنند و آینده بهتری را برای منطقه نظاره گر باشیم.

شهردار منطقه ۱۶ تلاش برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بویژه در زمینه های اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، سبک زندگی، عفاف و حجاب، گفتمان سازی با رویکرد مطالبه گری از مسئولان در حوزه های مختلف، محرومیت زدایی، نهادینه کردن انضباط شهری و اجتماعی و ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی، خدمات رسانی در سرای محلات، مسجد محوری، استفاده از ظرفیت های مهم حضور نخبگان و نهاد های مردمی، بسیج و سمن ها و ... را از مهمترین ماموریت های معاونت اجتماعی منطقه معرفی کرد.

سید مهدی حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: احداث مجموعه ورزشی و زمین چمن در بوستان میثاق و راه اندازی مجموعه ورزشی در محله جوادیه، فعالیت های آکادمی فوتبال بانوان با حضور قهرمانان و پیشکسوتان ملی این رشته و ... یکی از اقدامات خوب و شایسته به شمار می رود زیرا این مجموعه ها دارای کیفیت مناسب و استانداردی است که می تواند جایگاهی برای شناسایی و معرفی استعدادهای ورزشی محلات باشد. احداث و افتتاح پردیس سینمایی در محله نازی آباد نیز به نوبه خود بخشی از نیازمندی های فرهنگی منطقه را بر طرف می کند و خود یکی از ظرفیت های گردشگری در این منطقه است. 

او افزود: در راستای محرومیت زدایی از محلات آسیب پذیر با بهبود کیفیت چهره شهر، تکمیل پروژه های نیمه تمام الزامی است و در دستور کار قرار دارد. همچنین، در راستای شناسایی نقاط ضعف و قوت محلات منطقه اقدامات ویژه ای انجام شده و در تلاش هستیم با توسعه عادلانه خدمات و امکانات در محلات و زدودن محرومیت از چهره برخی محلات کم برخوردار و لازم التوجه جانی تازه در کالبد منطقه ۱۶ منطقه دارالشهدای دانش آموزی دمیده شود.

انتهای پیام 

۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 17040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =