پذیرش مستمر ۸۰ کارتن‌خواب و بی‌خانمان در گرمخانه منطقه ۱۱

شهردار منطقه ۱۱ گفت: در راستای اجرای طرح زمستان گرم و به منظور پیش‌گیری از خیابان‌خوابی معتادان در شب‌های سرد، هر شب حدود ۸۰ نفر از افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان در گرمخانه این منطقه پذیرش می‌شوند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سید محمد موسوی با بیان این که شهروندان در صورت مشاهده افراد بی خانمان می توانند با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند، گفت: با توجه به برودت هوا و وجود تعدادی از افراد بی خانمان و کارتن خواب در سطح شهر، دو اکیپ شناسایی و جمع آوری به صورت مستمر در منطقه فعال شده اند.

شهردار منطقه ۱۱ افزود: این اکیپ ها هر شب حدود ۸۰ نفر را به صورت داوطلبانه به گرمخانه موقت مرکز بهاران هدایت می کنند تا از خدمات و امکانات شامل حمام، غذای گرم، لباس تمیز و جای خواب گرم وتمیز استفاده کنند.

او با اشاره به این که حدود ۱۵۰ نفر افراد بی خانمان در سطح منطقه ۱۱ شناسایی شده اند؛ از استقرار دو اتوبوس گرم در میدان راه آهن نیز خبر داد که در شب های سرد سال در این محل برای پذیرش افراد اقدام می کنند و یک وعده غذای گرم و پتو در اختیار متقاضیان می گذارند تا از سرما در امان باشند.

به گفته شهردار منطقه ۱۱، اکیپ سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران نیز همه روزه با مراجعه به محل استقرار اتوبوس های خواب در میدان راه آهن، افراد بی خانمان را در صورت تمایل به مددسراهای فرا منطقه ای از جمله خاوران، عبدل آباد و یا مددسرای مناطق ۱۵،۱۷،۱۴،۱۸،۱۹ و ۲۰ که دارای ظرفیت بیشتری هستند، هدایت می کنند.

موسوی با تأکید بر اهمیت هدایت کارتن خواب ها و افراد بی خانمان به گرمخانه های شهرداری، از شهروندان خواست در صورت مشاهده این افراد در کنار خیابان ها یا بوستان ها و ... با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا در اسرع وقت برای نجات جان یک انسان اقدام شود.

انتهای پیام 

۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 17059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =