وظیفه اصلی ما در شهرداری رفع بخش اعظمی از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه است

خسروی درباره پویش مردمی آزادی مادران زندانی گفت: این پویش یک کار مشارکتی بین مناطق ۵ و ۹ شهرداری تهران است و وظیفه اصلی ما در شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی رفع بخش اعظمی از مشکلات اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۹ در حاشیه سومین پویش مردمی آزادی مادران زندانی شنبه- ۲ بهمن ۱۴۰۰- در جمع خبرنگاران گفت: این پویش یک کار مشارکتی بین مناطق ۵ و ۹ شهرداری تهران است. وظیفه اصلی ما در شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی رفع بخش اعظمی از مشکلات اجتماعی و فرهنگی است و این پویش یکی از برنامه‌هایی است که در این راستا انجام می‌شود و شهرداری در سال‌های گذشته نیز آن را اجرا می‌کرد.

شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه به واسطه اطلاع‌رسانی‌های مجازی و ظرفیت‌های دیگر از خیرین برای این پویش دعوت کردیم و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی برای مادران باشیم، یادآور شد: قائل به‌این نکته هستیم که زندان جای مادران نیست و با محوریت همین موضوع این برنامه را ترتیب دادیم تا با کمک شهرداری منطقه ۵ بانی این موضوع باشیم و برای مادران عزیزی که جرائم غیرعمد مرتکب شدند، آزادی از زندان فراهم شود.

در ادامه رحیم قربانی یکی از خیرین این پویش به خبرنگاران گفت: در سه سال اخیر برای ارادت به حضرت زهرا(س) به مادران زندانی کمک کردم. سال اول ۲۰۰، سال دوم ۳۰۰ و امسال  ۵۰۰ میلیون تومان کمک کردم. مادران ستون خانواده هستند و مادران باید به جمع خانواده برگردند و به انتظار فرزندانشان پایان دهند.

داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون نیز در جمع خبرنگاران گفت: کار بزرگی در این پویش انجام می‌شود. امتداد حیات ما روی این سیاره به دست زنان ما است و بطن مادر انسان را پرورش می‌دهد. وقتی مادری زندانی می‌شود، بسیار غم‌انگیز است. چرا که مادران در حالت عادی زندانی زندگی خودشان هستند. باید مادران از بند زندان رهایی پیدا کنند، چه به وسیله مردم، چه توسط نهادهای انقلاب و چه به وسیله مقامات زندان و یا دستگاه قضا.  

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: امیدواریم روزی برسد که مادر زندانی نداشته باشیم که البته این امر مستلزم کارهای بسیاری است. همچنین همه ما زندانی جاذبه‌ای هستیم که پای ما را به زمین چسبانده است.

ارجمند عنوان کرد: چند تن از دختران ما در ورزش‌های مختلف قهرمان شدند و از این بابت بسیار خوشحال شدم و خوشحال‌تر شدم وقتی دیدم مادری از این ورزشکاران با فرزند ۶ ماهه خود در محل مسابقات هندبال حاضر شده است و در المپیک نیز مادری وجود داشت که به فرزندش شیر می‌داد. نمی‌توان برای قهرمان بودن مادری را کنار گذاشت و برای مادر شدن قهرمانی را کنار گذاشت.

او با بیان اینکه در گذشته نکاتی راجع به زنان ورزشکار مطرح کردم که بد فهمیده شد و امیدوارم قهرمانان زن ما نیز همپای پسران ما در مسابقات جهانی حضور داشته باشند، یادآور شد: بهتر است برای پارکینگ این مکان نیز شهرداری موارد لازم را مدنظر گیرد. در این مکان تئاتر و مراسمات زیادی برگزار می‌شود و مردم زیادی به این برج مراجعه می‌کنند که باید خودروهای خود را پارک کنند.

انتهای پیام/

۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
کد خبر: 17080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =