نگاه ممتاز اسلام به زن، برتری اندیشه اسلامی را نسبت به سایر مکاتب نشان می‌دهد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: نگاهی در غرب وجود دارد که شی‌وارگی را برای زنها پسندیده است و بدترین آسیب نگاه غرب و مکاتب مادی نگاه شی‌وارگی به زن است که حتی مورد اعتراض فرهیختگان و آزاداندیشان غرب نیز قرار گرفته است. بر همین اساس است که نگاه ممتاز اسلام به زن برتری اندیشه اسلامی را نسبت به سایر مکاتب نشان می‌دهد. 

به گزارش خبرنگار شهر، محمدامین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در آیین گرامیداشت مقام زن که یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ با حضور جمعی از کارکنان زن شهرداری در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: خرسندیم که در شهرداری تهران همکاران بانوی بسیاری داریم که فرهیختگی و تلاشگری جزو صفات اولیه آنها است. 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: تهران به یک نگاه مادرانه و با احساس و مملو از عاطفه نیاز دارد. شهردار تهران نیز تاکید دارند که برای کالبد تهران کارهای زیادی شده که باید ادامه پیدا کند ولی برای روح تهران باید بیش از اینها تلاش کرد. شهر تهران نیاز به نشاط و شادی و دلسوزی و از خودگذشتکی دارد، بسیاری از عناوینی که در قالب روح شهر مطرح است، باید مادرانه‌ به آن نگاه کرد و با این کار می‌توان خیلی از مشکلات را حل کرد. ما خود را مدیون توسل و توجه حضرت زهرا(س)، بانویی می‌دانیم که اگر عنایت ایشان و سایر ائمه‌ و اولیا نباشد، بسیاری از کارهای ما گره می‌خورد. 

توکلی‌زاده ادامه داد: در قم و در سایه توجهات حضرت معصومه(س) است که خردورزان و بزرگان و مراجع ما گرداگرد هم بزرگترین منبع انتشار تفکر اسلامی را در آنجا شکل دادند و بنیادهای تمدن نوین اسلامی را بنا نهادند. این نگاه اسلام به حوزه زنان است که در آن فرهیختگی، تعبد و تقوا در بانویی متجلی می‌شود که می‌تواند ام ابیها لقب بگیرد.

او اضافه کرد: در حالی که نگاهی در غرب وجود دارد که شی وارگی را برای زنها پسندیده است و بدترین آسیب نگاه غرب و مکاتب مادی نگاه شی‌وارگی به زن است که حتی مورد اعتراض فرهیختگان و آزاداندیشان غرب نیز قرار گرفته است. بر همین اساس است که نگاه ممتاز اسلام به زن برتری اندیشه اسلامی را نسبت به سایر مکاتب نشان می‌دهد. 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: از شما بانوان گرامی تقاضا می‌کنیم که ما را در تقویت نگاه به روح شهر و جبران عقب ماندگی‌ها در حوزه اجتماعی یاری کنید.

در این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، محمدامین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ و جمعی دیگر از مدیران شهری حضور داشتند.

انتهای پیام/

۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 17118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =