بازسازی ۴۰۰ مخزن پسماند در منطقه ۱۱

شهردار منطقه ۱۱ گفت: با مرمت و بازسازی ۴۰۰ دستگاه مخزن زباله که به دلیل فرسودگی از چرخه فعالیت خارج شده بودند؛ دو هزار و ۲۰۰ دستگاه مخزن در معابر این منطقه جانمایی خواهند شد.

به گزارش شهرنوشت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سید محمد موسوی در این باره توضیح داد: در سنوات گذشته ۲۰۰ دستگاه مخزن به دلیل فرسودگی از چرخه فعالیت خارج شده بودند و ۵۰۰ دستگاه نیز بر اساس کارشناسی های انجام شده نیاز به بازسازی و تعمیرات اساسی دارند که عملیات بازسازی ۴۰۰ دستگاه در حال حاضر آغاز شده است.

موسوی با اشاره به هزینه بالای خریداری مخازن جدید افزود: به منظور کاهش هزینه ها و صرفه جویی،  تمامی این اقدامات با استفاده از ظرفیت های موجود توسط پیمانکاران منطقه در دو بخش آغاز شده است و تاکنون ۶۰ درصد مخازن مرمت و به سیکل فعالیت بازگشتند.

او درباره بازسازی مخازن گفت: این عملیات در بخش اول شامل تعویض کف، رنگ آمیزی، نصب چرخ های جدید و رفع نواقص است و در بخش دیگر نیز شامل تعویض کف، شاسی کشی، تعویض چرخ و رنگ آمیزی است که با انجام این مراحل، مخازن به چرخه جمع آوری پسماند برمی گردند.

شهردار منطقه ۱۱ با بیان این که پیش از این مخازن فرسوده و پوسیده در انبارهای منطقه دپو شده و از چرخه فعالیت خارج شده بودند؛ یادآور شد: برابر آنالیز و قراردادهای موجود در سطح منطقه، تعداد دوهزار و ۲۰۰ دستگاه مخزن در معابر، خیابان ها و کوچه ها مورد نیاز است که به علت فرسوگی و پوسیدگی تعداد ۲۰۰ دستگاه در سنوات گذشته از سیکل فعالیت خارج شده و طبق ممیزی های انجام شده حدود ۵۰۰ دستگاه نیاز به تعمیرات اساسی داشت.

به گفته موسوی؛ بر اساس اطلاعات و آمار سامانه توزین سازمان پسماند شهرداری تهران، روزانه بین ۱۸۵ تا ۲۰۰ تن زباله تر از محدوده منطقه ۱۱ جمع آوری می شود.

انتهای پیام

۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 17192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =