اهتمام شورای شهر و شهرداری تهران برای رفع معضل آلودگی هوا

نشست هم‌اندیشی بانوان فعال در حوزه محیط زیست و تجلیل از خانواده شهدای محیط‌بان به مناسبت گرامیداشت روز زن و مادر به میزبانی منطقه۲ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، نشست هم اندیشی بانوان فعال در حوزه محیط زیست، به میزبانی شهرداری منطقه ۲ و با حضور سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، شینا انصاری مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ تهران، جمعی از بانوان فعال محیط زیست ، اساتید دانشگاه و جمعی از خانواده شهدای محیط بان برگزار شد.
مهدی پیرهادی در این نشست با اشاره به اهتمام جدی شورای ششم و شهرداری تهران در رفع معضلات زیست محیطی ،بحث الودگی هوا را از اولویت های مورد توجه در سال جاری و برنامه های پیش بینی شده برشمرد و گفت: هر دستگاه در قانون هوای پاک وظایفی دارد و شهرداری تهران تنها دستگاه متولی نیست. ما باید به وظایف خودمان توجه کنیم. در شهرداری تهران و شورای شهر به حفظ و گسترش فضای سبز توجه زیادی داریم و در مناطق ۱۶، ۱۷ و ۹ زمین هایی را خریداری کردیم تا بحث ارتقای باغات را داشته باشیم.
او درباره آلودگی آب، تصریح کرد: وضعیت آب تهران در شرایط خوبی است اما مخاطراتی نیز وجود داشت که آنان را شناسایی و حل کردیم، امسال ۶۰۰ نقطه رفع آلودگی شده است و در بحث تصفیه آب های روان و فاضلاب پیگیری لازم را داریم و جلسات مختلفی نیز در این زمینه برگزار می شود.
سمیه رفیعی نیز  در ادامه این نشست اهتمام مجموعه شهرداری در حوزه آلودگی هوا و آب را قابل تقدیر دانست و گفت: سد ماملو یکی از منابع مهم آبی تهران است که دچار آلودگی شده و مسئله مهمی است.
او بر لزوم توجه به بحث ساختمان سبز و مدارس سبز تاکید کرد و افزود: بحث ساختمان سبز حتما باید در شهر تهران پیگیری شود. ما الان دو مدرسه سبز داریم که از ابتدا الگوی محیط زیست را در دستور کار قرار داده اند.

مهدی صالحی نیز در این نشست در تشریح فعالیت های اجرایی منطقه۲ در حوزه محیط-زیست،احداث ۴۳ کیلومتر مسیر پیاده روی،ایجاد زیرساخت های حمل و نقل عمومی پاک، احداث ۳ تصفیه خانه و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر با احداث نیروگاه های خورشیدی را بخشی از این اقدامات برشمرد.
او با اشاره به اینکه منطقه ۲ به عنوان دیار سلامت و گردشگری شناخته شده است ،افزود:  وجود مراکز درمانی ، برج میلاد و همچنین بوستان های فرامنطقه ای همچون نهج البلاغه، پردیسان و گفتگو، منطقه را به یک منطقه خاص تبدیل کرده است.
به گفته صالحی؛ منطقه۲ با ۲۰مترمربع سرانه فضای سبز از وضعیت مطلوبی در این زمینه برخوردار است .
لازم به ذکر است شینا انصاری نیز به تشریح اقدامات و رویکردهای مدیریت شهری در حوزه محیط زیست  پرداخت.
براساس این گزارش در این مراسم ضمن تجلیل از خانواده های شهدای محیط بان ، از کتاب "نگاهی به تنوع زیستی جانوران شهر تهران" رونمایی شد.

انتهای پیام

۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 17193

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =