گرمخانه بانوان در منطقه ۲۲ پذیرای افراد بی‌سرپناه است

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۲۲ از اجرای طرح زمستان گرم در این منطقه غربی تهران ویژه بانوان بی‌سرپناه خبر داد و گفت: با توجه به برودت هوا، گرمخانه بانوان منطقه۲۲ جنب متروی ایران خودرو، به شکل شبانه‌روزی میزبان افراد بی‌خانمان است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، حسین هوشیار با بیان اینکه یکی از وظایف مدیریت شهری توجه به مسائل اجتماعی است، اظهار داشت: این سرپناه ویژه افرادی است که در فضای باز شهری زندگی می کنند و به اصطلاح کارتن‌ خواب هستند، به همین منظور در فصل سرما این محیط ها برای پذیرایی از آنها توسط شهرداری منطقه ۲۲ فراهم شده است.

او افزود: به منظور اجرای بهینه طرح "زمستان گرم"، کارشناسان آسیب های اجتماعی ضمن شناسایی افراد بی خانمان، آنان را به گرمخانه ها منتقل می کنند تا اقدامات اولیه نسبت به تیمار و اسکان موقت آنها صورت پذیرد.

هوشیار ادامه داد: از جمله اقدامات این گرمخانه برگزاری دوره های آموزشی و روانشناسی، ارائه خدمات بهداشتی، پزشکی و مددکاری است و رسیدگی به مشکلات موجود به صورت مستمر صورت می گیرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۲۲ خاطرنشان کرد: عوامل  نواحی شش گانه منطقه در طول شبانه روز به گشت زنی می پردازند و در صورت مشاهده افراد بی خانمان به ویژه بانوان آنها را به گرمخانه منتقل می کنند، همچنین شهروندان در صورت مشاهده افراد بی خانمان می توانند با سامانه ۱۳۷ و شماره ۵۵۵۲۲۳۲۲ تماس بگیرند تا مددکاران  نسبت به انتقال این افراد به گرمخانه اقدام کنند.

هوشیار در پاسخ به این سوال که چه خدمات دیگری در این مجموعه ارائه می شود، پاسخ داد: یکی از اقداماتی که در این محیط صورت می گیرد توزیع غذای گرم است. همچنین همه روزه صبحانه برای مراجعه‌کنندگان فراهم می شود.

او تصریح کرد: همه روزه این مجموعه ضدعفونی می شود و محلول های ضدعفونی در این مجموعه در اختیار مددجویان قرار داده می شود، همچنین برای واکسیناسیون آنها علیه کرونا نیز اقدامات لازم انجام می شود.

انتهای پیام

۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 17223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =