انتقاد عضو شورای شهر از تردد خودروهای پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه خودروهای پلاک شهرستان به صورت آزادانه در محدوده طرح ترافیک تردد می‌نمایند و عوارضی هم پرداخت نمی‌کنند. 

به گزارش خبرنگار شهر، سید احمد علوی یکشنبه- ۱۰ بهمن ۱۴۰۰- در چهل و سومین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه «تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در سال ۱۴۰۱» گفت: طرح ترافیک فعلی به دور از عدالت است؛ در طرح فعلی هرکسی که پول دارد، می‌تواند عوارض تردد را پرداخت و در محدوده طرح ترافیک تردد کند، اما آن نفری که درآمد کمی دارد، نمی‌تواند عوارض را پرداخت و وارد طرح شود؛ بنابراین طرح ترافیک عملا در خدمت پولدارها بوده و مناطقی از شهر را برای آن‌ها خلوت کرده است. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص پرداخت عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک بیان کرد: متاسفانه خودروهای پلاک شهرستان به صورت آزادانه در محدوده طرح ترافیک تردد می‌کنند و عوارضی هم پرداخت نمی‌کنند. 

وی یادآور شد: خودروهای پلاک شهرستان اگر در سامانه ثبت‌نام نکرده باشند، دوربین‌های شهری نمی‌توانند برای آنها ثبت عوارض را انجام دهند و آنها در شهر خود مفاصاحساب می‌گیرند و آنجا بدون لحاظ هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک، تسویه‌حساب می‌کنند. 

علوی در انتها پیشنهاد داد که بهتر است پلاک‌های این افراد در همکاری با پلیس در اختیار این مجموعه قرار گیرد تا حداقل جریمه برای آنها لحاظ شود.

انتهای پیام/

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 17354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =