ساماندهی دستفروشان و افتتاح هزار غرفه در خلازیر تا ۱۰ روز آینده/ ظرفیت‌سازی برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در محدوده کوره‌های آجرپزی

هدایت از ساماندهی دستفروشان محدوده خلازیر و افتتاح هزار غرفه در این بازار و ظرفیت‌سازی برای ساخت مسکن در محدوده کوره‌های آجرپزی منطقه ۱۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، سید مهدی هدایت در مراسم عملیات بزرگ خدمت جهادی اظهار کرد: مجتمع انتظامی در محله خلازیر مستقر شده و در همین چند روز شاهد ارتقای امنیت این محله بودیم.

شهردار منطقه ۱۹ افزود: همچنین حدود هزار غرفه در بازار خلازیر درنظر گرفته شده و پارکینگ آنها را تامین کردیم و تا ۱۰ روز آینده بدون نگاه انتفاعی، این غرفه‌ها افتتاح و همه دستفروشان این بازار ساماندهی می‌شوند.

وی ادامه داد: در ناحیه ۳ منطقه ۱۹ برای حدود ۲۰ هزار واحد مسکن در محدوده کوره‌های آجرپزی ظرفیت‌سازی کردیم؛ این ظرفیت‌سازی با تاکید بر فعالیت، خدمات و سکونت انجام شده است؛ بر اساس آن، اشتغال را در منطقه خلازیر پیش‌بینی کردیم تا خلازیر تبدیل به یک ناحیه صنعتی شود.

هدایت بیان کرد: این طرح را ارسال کردیم و کمیسیون ماده ۵ و با کمک معاون وزیر راه و شهرسازی باید تصمیم‌گیری اساسی در این زمینه انجام شود.

 ارائه ۳۰ خدمت شایسته در عملیات بزرگ جهادی در منطقه ۱۹

سردار حسن حسن‌زاده در این مراسم بیان کرد: جنوب تهران مردمان انقلابی و ارزشمند دارد و بسیاری از شهدا و رزمندگان ما از این مناطق هستند و باید متناسب با شان آنها خدمات ارائه شود.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) افزود: چند محله خاص از جمله خلازیر و دولت‌خواه داریم که عقب‌ماندگی به لحاظ بعضی از خدمات دارند؛ بر همین اساس این محله‌ها را به بخش‌های کوچک تقسیم کردیم که خدماتی را در قالب فعالیت‌های جهادی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه این یک حرکت مقطعی نسیت و حداقل به مدت سه سال ادامه دارد، بیان کرد: نیاز به هماهنگی و ایجاد تمرکز و توجهات است تا بعد از سه سال، هم مشکلات مقطعی تقلیل پیدا کند و هم ظرفیت ها فعال شود و مردم از تمام امکانات برخوردار شوند.

به گفته سردار حسن‌زاده؛ حدود ۳۰ خدمت شایسته در این طرح و عملیات عرضه خواهد شد و باید کمک کنیم بعد از این ۱۰ روز نیز این خدمات استمرار پیدا کند.

برگزاری رزمایش کمک مومنانه در ۱۵ بهمن

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) همچنین در جمع خبرنگاران گفت: ۵ محله خاص که بیشترین محرومیت را دارند، در برنامه قرارگاه داریم که در آن کار جهادی و محرومیت‌زدایی را به اجرا می‌گذاریم.

وی افزود: در آستانه دهه فجر سومین برنامه عملیات با کمک دستگاه‌ها به ویژه شهرداری منطقه ۱۹ در قالب عملیات عمرانی، محرومیت‌زدایی، فرهنگی و درمانی در طی ۱۰ روز به محله‌ها ارائه می‌شود، البته خدمات قرارگاه همچنان ادامه دارد.

سردار حسن‌زاده عنوان کرد: رزمایش کمک مومنانه نیز در ۱۵ بهمن اجرا می‌شود و توسط ۱۲۰۰ خودرو کمک مومنانه در کل مناطق تهران و محدوده جنوب تهران در دهه فجر توزیع می‌شود؛ در این طرح‌ها شاهد حضور پرشور جوانان هستیم؛ بین ۴۰ تا ۷۰ گروه جهادی در هر ۱۰ روز با تخصص‌های مختلف در این طرح‌های جهادی شرکت می‌کنند.

انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در ۱۳ بند بین قرارگاه شهید اسداللهی و شهرداری منطقه ۱۹

اصحاب کریمی فرمانده قرارگاه شهید اسداللهی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) نیز در این مراسم گفت: امروز افتتاح ۲۵ طرح را با کمک و همدلی شهردار منطقه داریم؛ مرمت ۱۲ خانه، توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی و ۲۵۰ بسته برای دانش‌آموزان و تفاهم‌نامه‌ای در ۱۳ بند با شهرداری منطقه ۱۹ انجام می‌شود.

انتهای پیام/

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
کد خبر: 17420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =