همکاری شهرداری تهران و بورس برای افزایش شفافیت و توسعه مشارکت‌های مردمی

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از همکاری با سازمان بورس کالا به عنوان راهکاری برای تعادل بخشی قیمت‌ها در بازار مسکن نام برد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، ابوالفضل فلاح در  نشستی با حضور مدیرعامل و مدیران سازمان بورس کالا و مدیران حوزه معاونت، ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: هدف ما از ارائه املاک در بازار بورس کالا، تبدیل این املاک به نقدینگی جهت تامین مالی پروژه های عمرانی شهری است، اما چنانچه این اقدام مطابق با برنامه ریزی ها پیش برود، دست آوردهایی از قبیل رونق بخشی به بازار املاک پایتخت و بازار بورس کالا را در پی خواد داشت.

او افزود: عرضه املاک شهرداری در بازار بورس کالا در واقع فرصت مغتنم شهرداری برای تبدیل تهدیدها به  فرصت است و بدهی های شهرداری ابزاری برای ایجاد سرمایه و تامین مالی شهرداری شده است.

فلاح در ادامه با اشاره به عرضه ۲ ملک در بورس کالا در آینده نزدیک گفت: هم اکنون تنها املاکی که مالکیت قطعی شهرداری و سند رسمی دارند می توانند در بورس کالا عرضه شوند اما در تلاش هستیم تا املاک قولنامه ای، املاک اجاره داری، فروش تراکم و سرقفلی تحت عنوان حق الامتیاز را تبدیل به اوراق بهادار و به تدریج در این بازار عرضه کنیم تا بدین صورت شهرداری به عنوان مرجعی در تسهیل مبادلات املاک کشور و حق الامتیازها و سرقفلی های آنها، باشد.

او با تاکید بر ایجاد تمهیدات ویژه جهت تسهیل در اخذ کد بورسی کالای پیمانکاران، اظهار داشت: از آنجایی که هدف نخست ما از ورود املاک شهرداری به بازار بورس، تسویه دیون پیمانکاران است و می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن و با خرید املاکی که مد نظر دارند، مطالبات خود را وصول کنند؛ مقرر شد که شهرداری با ارائه اسامی پیمانکاران به سازمان بورس، کد بورسی آنها را در زمان کوتاهی دریافت کند .

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری در خاتمه اظهار امیدواری کرد تا در قدم های بعدی علاوه بر عرضه زمین های بارگذاری شده بتوانیم به عنوان یک خریدار جدی در بازار بورس کالا از جمله مصالح ساختمانی و  ... باشیم.

همچنین حامد سلطانی نژاد مدیرعامل سازمان بورس کالا ضمن قدردانی از راهبری و سرعت شهرداری برای ایجاد یک مدل همکاری با سازمان بورس گفت: شهرداری می تواند آغازگر بنیادین برای شروع معاملات املاک در بورس کالا باشد و توسعه نیافتگی حوزه املاک در بازار سرمایه را رونق بخشد.

انتهای پیام

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 17427

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =