هشدار درباره شرایط سخت کرونایی در یک ماه آینده/پیک ششم طرح ترافیک را تغییر می دهد؟

اُمیکرون با سرعت در حال جولان است و پایتخت وضعیت قرمز دارد.کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده شرایط سخت کرونایی در یک ماه آینده رقم می خورد و حالا اعضای شورای شهر تهران هم معتقدند بین افزایش ترافیک و کاهش ساعت طرح در چنین شرایطی مورد دوم را انتخاب می کنند.

به گزارش شهر، سویه جدید کرونا در حال جولان است. با افزایش همه‌گیری کووید ۱۹ و سویه غالب آن به عنوان اُمیکرون روند صعودی افزایش تعداد شهرهای در وضعیت قرمز کرونایی به سرعت در حال افزایش است.به طوری که بر اساس اعلام وزارت بهداشت تعداد شهرهای قرمز کشور از ۱۲۰ شهر به ۲۴۷ شهرستان رسیده است؛ ضمن اینکه هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد؛ ۱۱۲ شهر در وضعیت نارنجی و ۸۹ شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

تاکنون ۶۱ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۲۴۷ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۰ نفر دُز دوم و ۲۰ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۲۴۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۷ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۵۳۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۴۸ هزار و ۳۲۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۸۵۵ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۴۳۷ نفر رسید.

چهارمین جلسه ستاد کرونا در شهرداری تهران با هدف پیگیری مصوبات جلسات گذشته در خصوص حمل و نقل عمومی و نیز تصمیم‌گیری در خصوص نحوه حضور ناظران مدیریت بحران در مترو برگزار شد.

این جلسه با هدف پیگیری مصوبات جلسات گذشته در خصوص حمل و نقل عمومی و نیز تصمیم‌گیری در خصوص نحوه حضور ناظران مدیریت بحران در مترو برگزار شد و قرار شد از ورود واکسن گریزان در مترو جلوگیری شود.

آغاز تشدید نظارت در مترو تهران

 بر همین اساس، مسافران واکسن‌گریز و یا کسانی که مبتلا به کرونا هستند کد ملی و نامشان از طریق سامانه «ایران من» برای شرکت بهره برداری مترو ارسال خواهد شد به عبارتی با اتصال این سامانه به سامانه فروش بلیت مترو این افراد امکان تردد در مترو را نخواهند داشت.

اما برخی از شهروندان و کارشناسان معتقدند که کاهش ساعات اجرای طرح ترافیک در کاهش آمار مسافران مترو و پیشگیری از کرونا موثر است. البته این مساله همیشه با انتقادات و نظرات مخالفی هم همراه بوده است. برخی معتقدند کاهش ساعات طرح بی فایده و غیر موثر و برخی می‌گویند این راهکار اثر بخش است.

در حال حاضر طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۷ اجرا خواهد شد و یکبار خروج از محدوده‌های ترافیکی از ساعت ۱۴:۳۰ به بعد رایگان است.البته در روزهای پنجشنبه تنها محدوده کنترل آلودگی هوا از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود.

به گفته اعضای شورای شهر تهران و مسوولان ستاد مقابله با کرونا حدود نیمی از فوتی های کرونا مربوط به پایتخت است و مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از انتقال آن آمار مبتلایان و فوتی های کشور کاهش می‌یابد.

درباره تاثیر طرح ترافیک بر مسافران مترو تهران به سراغ مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران رفتیم. وی درباره این موضوع به خبرنگار فارس، گفت: کسانی که مترو سوارند جنس سفر آنها با کسانی که از خودروی شخصی استفاده می کنند متفاوت است و تنها بخش اندکی از ان افراد همپوشانی دارند.

کاهش طرح ترافیک تاثیر چندان و مستقیمی در مقابله با کرونا نداشته است

وی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده در دو سال اخیر کاهش طرح ترافیک تاثیر چندان و مستقیمی در مقابله با کرونا نداشته است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران خاطرنشان کرد: نباید صورت مساله که همان حمل و نقل عمومی است را پاک کرد به نظرم باید هر چه بیشتر اهتمام داشت تا این ناوگان توسعه یابد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هر چه بیشتر قابل اجرا باشد.

 اگر شرایط بدتر شود  باید تصمیمات جدید اتخاذ کرد

علی اصغر قائمی، عضو شورای شهر تهران نیز درباره این موضوع ، گفت: اخیرا جلسه‌ای در این زمینه برگزار نشده و ان شالله طی روزها و هفته های آتی شاهد کاهش آمار کرونا در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران باشیم ولی اگر شرایط بدتر شود و آمار افزایش یابد ناچار باید تصمیمات جدید اتخاذ کرد.

کاهش ساعات اجرای طرح ترافیک باید در شورای عالی ترافیک نهایی شود

وی با اشاره به اینکه تصمیم درباره کاهش ساعات اجرای طرح ترافیک باید در شورای عالی ترافیک نهایی شود، گفت: شهرداری تهران نماینده‌ای در این شورا دارد و در صورت جمع بندی درباره کاهش ساعت طرح ترافیک در شورای شهر این موضوع از طریق کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منتقل خواهد شد و دوستان موضوع را در شورای عالی ترافیک مطرح می کنند.

امیدوارم ناچار نشویم/ از بین افزایش ترافیک و کاهش ساعات طرح دومی را انتخاب می کنیم

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر شرایط تهران و آمار مبتلایان کاهش نیابد قطعا باید بین بد و بدتر یکی  از انتخاب کرد و آن هم کاهش ساعات طرح ترافیک است هرچند می دانیم کاهش ساعت طرح، افزایش ترافیک در سطح شهر به ویژه مناطق مرکزی را به همراه خواهد داشت.

شرایط سخت کرونایی در یک ماه آینده/پیک ششم طرح ترافیک را تغییر می دهد

پیام طبرسی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی مناسب نیست و در یک ماه آینده شرایط سخت خواهد گذشت،تأکید کرد: مردم حتما دُز سوم واکسن را تزریق کنند؛ چراکه اُمیکرون در افرادی که دُز سوم را تزریق نکرده‌اند به شدت خطرناک است و حالا باید دید تصمیم برای ساعات طرح ترافیک چگونه توسط شورای عالی ترافیک و ستاد مقابله با کرونا رقم می‌خورد و آیا طرح ترافیک مشابه پیک‌های قبلی کرونا دستخوش تغییر می شود؟

منبع: فارس

انتهای پیام/

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 17857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =