لایروبی دومین دریاچه مصنوعی پایتخت آغاز شد

در راستای احیای بوستان بزرگ رازی که با هدف راه‌اندازی تفرجگاه خانوادگی در مرکز شهر برنامه‌ریزی شده است؛ لایروبی دومین دریاچه مصنوعی شهر تهران آغاز و تاکنون بیش از ۲۵۰ تن لجن برای تبدیل به کمپوست جمع‌آوری شده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سید محمد موسوی شهردار منطقه با بیان این که دریاچه رازی با وسعت ۱۵ هزار متر مربع در بوستان ۴۰ هکتاری رازی واقع شده است، گفت: به منظور احیای این بوستان بزرگ که می تواند به عنوان یک مرکز تفریحی و تفرجگاه خانوادگی مورد استفاده عموم شهروندان به ویژه ساکنان محله های مرکزی شهر قرار گیرد، عملیات لایروبی دومین دریاچه مصنوعی شهر تهران از سوی معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه در حال انجام است.
شهردار منطقه ۱۱ افزود: به منظور استفاده بهینه از این دریاچه و رفع آلودگی های زیست محیطی، ارتقای سطح بهداشت و سلامت شهری، جلوگیری از رسوب گذاری و زیباسازی بصری برای جذب گردشگر، عملیات لایروبی و پاکسازی کف دریاچه مصنوعی بوستان رازی در حال انجام است.
موسوی ادامه داد: بوستان رازی به عنوان بزرگترین و مجهزترین فضای سبز مرکز شهر تهران مورد استفاده بسیاری از خانواده ها و جوانان است که با آبگیری مجدد دریاچه، امکانات تفریحی آن نیز دایر خواهد شد.
به گفته موسوی؛ عملیات لایروبی و پاکسازی دریاچه بوستان رازی با استفاده از ماشین آلات و توان داخلی شهرداری منطقه ۱۱ توسط پیمانکاران بدون هیچگونه هزینه ای در دست اقدام است که این موضوع به لحاظ صرفه جویی بیش از ۴۰۰ میلیون تومان در بودجه شهر حائز اهمیت است.
او همچنین بیان کرد: برای اجرای این عملیات با استفاده از سه دستگاه جنتکس طی مدت چهل روز نسبت به تخلیه آب، لایروبی، رسوب برداری و پاکسازی کامل کف و جداره های دریاچه اقدام شده است.
موسوی همچنین با اشاره به این که عملیات تخلیه آب بدون اتلاف آب انجام شده است، یادآور شد: تاکنون بیش از ۲۵۰ تن لجن از محل دریاچه جمع آوری شد که نسبت به حمل آن به کهریزک و تحویل برای تبدیل به کمپوست اقدام شد.
شهردار منطقه ۱۱ با تأکید بر این که تأمین امنیت، رفاه و تجهیز بوستان به امکانات تفریحی و ورزشی مدنظر ما است، گفت: با پاکسازی کامل این دریاچه به زودی عملیات آبگیری مجدد انجام خواهد شد.

انتهای پیام

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 17929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =