مجوز انتشار اوراق مشارکت بازآفرینی محله نفرآباد صادر شد/مجوز ساخت و ساز  از سه طبقه به چهار طبقه افزایش یافت

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از دریافت مجوز انتشار ۲۵۰میلیارد تومانی اوراق مشارکت بازآفرینی محله نفرآباد در هفته گذشته خبر داد و افزود: درحال شناسایی بانک عامل برای قرارداد هستیم.

کاوه حاجی علی اکبری در گفت‌وگو با شهر، درباره وضعیت مجوز انتشار ۲۵۰میلیارد تومان اوراق مشارکت بازآفرینی محله نفرآباد شهرری توضیح داد: بالاخره پس از تلاش و پیگیری‌های بسیار، هفته گذشته مجوز انتشار اوراق از وزارت کشور دریافت شد؛ درحال حاضر پرونده بازآفرینی محله نفرآباد یگ گام به جلو حرکت کرده است و پرونده در سازمان برنامه و بودجه قرار دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن اشاره به برگزاری جلسه‌ای در روز دوشنبه گذشته با سازمان برنامه و بودجه گفت: قرار شد که هفته آینده نامه به بانک مرکزی ارسال شود و شهرداری بانک عامل را برای انتشار اوراق شناسایی کند. امیدواریم که تا پایان امسال بخشی از اوراق مشارکت منتشر  و جذب شود و عملیات اجرایی ۲۰ پروژه تعریفی، آغاز شود.

دریافت منابع حاصل از اوراق در اوایل سال آینده

حاجی علی اکبری درباره زمان دریافت منابع حاصل از اوراق مشارکت ۱۴۰۰، بیان کرد: پیش بینی می‌شود که منابع حاصل از اوراق مشارکت اوایل سال ۱۴۰۱ به دست سازمان نوسازی برسد.

آغار عملیات اجرایی بازار میوه و تره بار طی روزهای آتی

وی درباره اجرای پروژه‌هایی نظیر بازار میوه و تره بار و پارکینگ‌های محله‌ای توضیح داد: ساخت بازار میوه و تره بار مستلزم انتشار اوراق مشارکت نیست؛ درحال حاضر زمین این پروژه شناسایی شده و دراختیار سازمان میادین قرار گرفته است. پیمانکار این پروژه توسط سازمان میادین انتخاب شده است و ظرف روزهای آینده عملیات اجرایی ساخت آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه اضافه کرد: به منظور ساخت یک پارکینگ، یکی از مراکز محله‌ای و دو پروژه مسکونی محله نفرآباد با شرکت سرمایه گذاری مسکن قرارداد بسته خواهد شد تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

شروع بخشی از اقدامات بازآفرینی پیش از دریافت منابع اوراق

حاجی علی اکبری با بیان اینکه به موازات پیگیری موضوع اوراق مشارکت، تلاش می‌شود که بقیه ظرفیت‌های محله فعال شوند تا عملیات اجرایی با سرعت بیشتری شروع شود، افزود: بخشی از اقدامات محله‌ای پیش از انتشار اوراق آغاز می‌شود اما به صورت گسترده برای پیشبرد تعداد پروژه‌های بیشتر نیازمند منابع حاصل از اوراق مشارکت هستیم.

وی درباره محدودیت ارتفاع ساخت در این محله هم گفت: در گذشته سازمان میراث فرهنگی، محدودیت ارتفاعی ۹.۵ متر را در محله نفرآباد اعلام کرده بود؛ همین امر باعث شده بود امکان ساخت بیشتر از سه طبقه وجود نداشته باشد. با رایزنی‌های صورت گرفته از طریق شهرداری، شورای شهر و مجلس این عدد در جلسه روز دوشنبه به ۱۲ متر افزایش پیدا کرد؛ یعنی سازمان میراث فرهنگی موافقت خود را با محدودیت ارتفاعی ۱۲ متر اعلام کرد. این موضوع باعث می‌شود تا ساخت و ساز در محله نفرآباد از سه طبقه به چهار طبقه افزایش یابد.

انتهای پیام/

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 18017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =