اولین جشنواره «رویای ایرانی» برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری اولین جشنواره رویای ایرانی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب همزمان با سالگرد انتشار این بیانیه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدحسن جعفرزاده با تأکید بر اینکه این جشنواره با محوریت نوجوانان برگزار خواهد شد، توضیح داد: نسل آینده نسلی است که برای ساخت آینده ایران اسلامی به امید، انگیزه و خودباوری نیاز دارد تا بتواند ایرانی سربلند را بسازد. ما باید راهی را نشان این نسل بدهیم که اولا بتوانیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را در ایران، منطقه و جهان به او نشان دهیم و ثانیاً این امید و خودباوری را در او تقویت کنیم که در راستای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی، نقش و اهمیت بسیاری دارد و می تواند به قله های پیشرفت و تعالی برسد.

او با بیان اینکه ما به دنبال ترسیم آینده روشن و افقی شوق انگیز در پایان گام دوم انقلاب اسلامی و شروع چهل سال سوم آن هستیم، عنوان کرد: این جشنواره بر آن است که با ترویج روحیه امید و خودباوری، نوجوانان ایران اسلامی را به این تفکر و تعمق وادارد که پس از طی مسیری سخت و شیرین در طول گام دوم انقلاب، می توانند با الگو گرفتن از نسل های گذشته، ایرانی سربلند بسازند و سعی بر بازتاب آن از دریچه عکس، فیلم و متن کنند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه جشنواره رویای ایرانی، ترسیم رویای نوجوانان این سرزمین از چهل سالگی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: در این جشنواره نوجوانان رویاهای خود را برای ایران اسلامی سال ۱۴۳۷ در زمینه های مختلفی اعم از علم و تکنولوژی، هنر، ورزش، هوا و فضا، توان دفاعی، حمل و نقل، معماری، زبان فارسی، صنایع، علوم پایه، علوم انسانی، رسانه، شبکه های اجتماعی و ارتباطات، هوش مصنوعی، رباتیک، انرژی، گردشگری و دینداری و اخلاق ترسیم خواهند کرد.

جعفرزاده در ادامه گفت: تولیدات نوجوانان در قالب متن کوتاه، نقاشی، طراحی و تصویرسازی، ویدئو، موشن گرافی، انیمیشن، داستان کوتاه، داستان بلند و سایر قالب های دلخواه طراحی و به دبیرخانه جشنواره عرضه می شود.

او در پایان خاطر نشان کرد: پس از بررسی و داوری آثار ارسالی، از منتخبین نوجوان با جوایز ارزنده‌ای تقدیر می شود.

انتهای پیام/

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
کد خبر: 18045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =