استفاده از تکنولوژی‌های هاضم و پیرولیز با جذب سرمایه‌گذار/ تفکیک از مبدا پسماند در پایتخت ۷ درصد است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: با چند سرمایه‌گذار مذاکراتی انجام شده تا بتوانیم از تکنولوژی‌های هاضم، پیرولیز و صنایع تبدیلی در بحث پسماند استفاده کنیم.

محمد مهدی عزیزی در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره مهمترین برنامه های سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اظهار کرد: چند محور اساسی را در این حوزه مطرح کردیم.به طوری که برای کاهش تولید پسماند و تفکیک ۲۰ درصدی پاک و استاندارد در بازه زمانی ۴ ساله و نیز کاهش دفن به زیر ۳۰ درصد در همین بازه زمانی برنامه ریزی کرده ایم و گام به گام بر اساس آن پیش می رویم. امیدواریم برای سال ۱۴۰۱ نیز گام‌های موثر در این حوزه برداشته شود.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تفکیک از مبدا فعلی پسماند در سطح شهر تهران به صورت استاندارد و پاک بین ۶ تا ۷ درصد است و تلاش مجموعه شهرداری افزایش این میزان است.

وی در ادامه درباره بحث اضافه کردن دستگاه زباله سوز ۸۰۰ تنی به مجموعه آرادکوه که از سال‌های گذشته مطرح است، یادآور شد: اینکه بر چه اساسی بحث زباله سوز ۸۰۰ تنی در گذشته مطرح شد و مبنای این عدد چه بوده، جای سوال دارد؛ چرا که اگر قرار بود برای ریجکت پسماند، زباله سوز داشته باشیم، نیاز به یک زباله سوز ۳ هزار تنی وجود دارد. استفاده از تکنولوژی های دیگر نیز مبناهای متفاوت دیگری دارد و عدد ۸۰۰ تن در آن موضوعیتی ندارد.به هر حال این موضوع در دوره گذشته مدیریت شهری مطرح شده و نمی دانیم برچه اساسی این عدد را اعلام کرده اند.

عزیزی تاکید کرد: قطعا ما از تکنولوژی های روز عقب نخواهیم ماند و چند اقدام موثر در این حوزه البته در یک پک کامل انجام می دهیم، یعنی در حال برنامه ریزی برای جمع آوری، انتقال پسماند به مراکز پردازش، پردازش و در نهایت فاینال سازی هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خاطرنشان کرد: با چند سرمایه گذار مذاکراتی انجام شده که یکی از آنها نهایی شده و در حال تدوین فرایند مالی آن هستیم و احتمالا از تکنولوژی هاضم، پیرولیز و صنایع تبدیلی در بحث پسماند استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 18535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =