بازدید وزیر کشور از دستاوردهای سازمان مدیریت پسماند در سومین نمایشگاه بین‌المللی پسماند

سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با برپایی غرفه‌ای متشکل از سازه‌هایی با قابلیت استفاده مجدد در سومین نمایشگاه بین‌المللی پسماند، بازیافت، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته، ضمن بهره مندی از نظرات و ایده های استارت آپ‌ها، اطلاعات و آگاهی‌های لازم در زمینه نحوه مدیریت پسماند پایتخت را به شهروندان حاضر ارائه داد.

به گزارش شهر و با نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند؛ همزمان با آغاز به کار سومین نمایشگاه بین‌المللی پسماند، بازیافت، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته، کارشناسان این سازمان در محل غرفه مربوط به این مجموعه واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران حضور یافته و اطلاعات و آموزش های لازم را به شهروندان بازدید کننده و مسوولین غرف ارائه دادند.

محمدمهدی عزیزی مدیرعامل سازمان ضمن بازدید از غرف این نمایشگاه و مذاکره با دست اندرکاران صنایع بازیافت و شرکت های تولید کننده تجهیزات مدیریت پسماند گفت: این نمایشگاه زمینه مناسبی است تا سازمان با شرکت‌های دانش بنیان، تولید کنندگان تجهیزات و کسانی که در حوزه پسماند فعالیت می کنند، تعامل بیشتر داشته باشد و از ایده ها و پیشنهادات این دست اندرکاران در بهبود مدیریت پسماند شهر استفاده کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اظهار خشنودی از کیفیت مطلوب این نمایشگاه  افزود: تمرکز بیشتر صنایع بازیافت در زمینه بازگشت به چرخه تولید و تفکیک در مبدا از اهمیت زیادی برخوردار است. البته در حال حاضر بسیاری از صنایع تبدیلی کار خود را انجام می‌دهند و بخش قابل توجهی از پسماند به چرخه بازمی‌گردد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ضمن مذاکره با بسیاری از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه گفت: زمینه عقد قرارداد با شرکت های تولیدکننده تجهیزات پسماندی در طول برگزاری این نمایشگاه فراهم آمده و درخصوص تجهیزات، ماشین آلات و تکنولوژی های مختلف مدیریت پسماند از نظرات این دست اندرکاران استفاده شد.

وی در خصوص همکاری شهرداری تهران با سازمان ملی مدیریت پسماند گفت: قانون مدیریت پسماند شفاف و روشن است و این موضوع مطرح شده و تدبیر رئیس جمهور است؛ اگر اعلامی مبنی بر اجرایی شدن داشته باشند، اجرا خواهیم کرد.

عزیزی با اشاره به برخی از ضوابط و قوانین مشخص شده در قانون مدیریت پسماند خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌ها باید به یکدیگر کمک کنند تا مدیریت پسماند به بهترین شکل اجرا شود و این نمایشگاه نیز فرصت مناسبی است تا از تعامل دستگاه‌های مختلف استفاده کنیم.

گفتنی است؛ روز سه شنبه دهم اسفندماه، احمد وحیدی وزیر کشور ضمن حضور در سومین نمایشگاه بین‌المللی پسماند، بازیافت، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته ، از دستاوردهای شرکت ها و بخش های مختلف حاضر در این نمایشگاه بازدید کرده و با حضور در غرفه این سازمان از فعالیتها و برنامه های در حال انجام و اجرا شده این مجموعه مطلع شد.

احمد وحیدی، در جریان این بازدید، با حضور در غرفه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در جریان آخرین دستاوردهای زیست‌محیطی این سازمان و اقدامات انجام شده در راستای دست‌یابی به مدیریت بهینه پسماند قرار گرفت.

بررسی روند جمع آوری، پردازش، بازیافت و دفع پسماند و آمار و اطلاعات مربوط به آنها، نحوه تولید کمپوست از پسماند شهری،  مراحل تصفیه شیرابه ناشی از پسماند، چگونگی کارکرد سیستم زباله سوز و ... از جمله مواردی بود که در این بازدید توسط کارشناسان حاضر به وزیر کشور ارائه شد و او نیز در همین خصوص رهنمودهای لازم را بیان کرد.

انتهای پیام

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 18536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =