تهران در حال گذر از قله موج ششم کرونا

معاون بهداشت ستاد کرونای مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به وضعیت کرونا در تهران، گفت: از نظر آمار مراجعه موارد سرپایی، مشاهده می‌کنیم که کم‌کم در شیب نزولی قرار می‌گیریم.

به گزارش شهر، علیرضا اولیایی‌منش معاون بهداشت ستاد کرونای مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به وضعیت کرونا در تهران، گفت: از نظر آمار مراجعه موارد سرپایی، مشاهده می‌کنیم که کم‌کم در شیب نزولی قرار می‌گیریم. اگر به یک‌باره دچار پیک ناگهانی نشویم به نظر می‌رسد همین روزها در حال عبور از پیک امیکرون در موج ششم هستیم.

علیرضا اولیایی منش درباره آمار میزان تزریق واکسن کرونا در استان تهران، گفت: آمار تزریق دز اول ۹۲ درصد، دز دوم ۸۲ درصد و دز سوم نزدیک ۴۰ درصد است‌. این آمار نسبتا خوب است. آمار واکسیناسیون ۱۲ سال به بالا هم نزدیک به آمار متوسط تهران و کشوری است.

او درخصوص نحوه بیماریابی کرونا در پایتخت، اظهار کرد: در سویه امیکرون و به‌طور کلی در زمان رسیدن به پیک‌ها، موضوع بیماریابی متفاوت می‌شود. حتی از نظر علمی اعلام می‌شود وقتی در پیک قرار داریم تست‌ها دیگر فایده ندارند یا خیلی از کشورها شیوه خود را از تست PCR به رپید تست‌ها تغییر می‌دهند. وقتی در پیک قرار داریم به ویژه در پیک اُمیکرون که به سرعت جمعیت زیادی از مردم با شدت خفیف آلوده شدند، اصلا تست کردن خیلی معنی ندارد و تست‌هایی که انجام می‌شود برای مطالعات اپیدمیولوژی و بررسی اینکه چند درصد آلودگی داریم، انجام می‌شود. ردیابی کل جمعیت در شرایط چنین پیک‌هایی معنا ندارد.

منبع: تعادل

انتهای پیام/

۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: 18568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =