تبدیل کارخانه سیمان ری به موزه صنعت

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کارخانه سیمان ری می‌تواند به موزه صنعت تبدیل شود، گفت: در کار مشترکی که با دستگاه قضایی انجام می‌دهیم سیمان ری در اختیار شهرداری قرار گرفته و با توجه به نزدیکی به خط مترو می‌تواند به موزه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اقراریان در پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر با اشاره به غرق شدن کودکی در کانال آب شهرری، خاطرنشان کرد: ما برای پیگیری در محل حاضر شدیم و موضوع مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به اینکه این کانال در حریم بوده و خارج از محدوده شهرداری است با دو چالش اساسی مواجه هستیم که متاسفانه آب منطقه ای هیچ گونه اقدامی برای ایمن سازی کانال انجام نداده است.

این عضو شورا اضافه کرد: پسآبی که برای کشاورزی استفاده می شود، می تواند مشکلات بهداشتی را برای شهروندان تهرانی ایجاد کند که نیاز به بررسی دقیق دارد. با توجه به اقدامات نظارتی شورای اسلامی شهر، توجه به این موضوع ضروری است و انتظار داریم که شهردار تهران موضوع را از وزیر نیرو و بهداشت پیگیری کند.

وی افزود: در بازدید از شهرری شاهد این هستیم که سالها مردم به دلیل مشکلات اقتصادی زیر دکل های فشار قوی در منطقه ۱۶ و ۲۰ هستند که نیازمند عزم جدی استانداری تهران و وزارت نیرو است تا این شرایط تغییر کند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر تهران بابیان اینکه کارخانه سیمان تهران در مجاورت شهر قرار دارد، گفت: درخصوص برداشت از معادن در بی بی شهر بانو گزارشاتی مبنی بر تخریب زیست محیطی به ما رسیده است. با توجه به ایجاد پارک مقاومت در این منطقه، انتظار داریم که بنیاد مستضعفان وارد شود و با توجه به اینکه این منطقه بستر آسیب های اجتماعی و حضور معتادان متجاهر است، نسبت به تغییر وضعیت اقدام کند.

وی تاکید کرد: کارخانه سیمان ری می تواند به موزه صنعت تبدیل شود. در کار مشترکی که با دستگاه قضایی انجام می دهیم سیمان ری در اختیار شهرداری قرار گرفته و با توجه به نزدیکی به خط مترو می تواند به موزه تبدیل شود. استفاده از فناوری های نوین در منطقه اتفاق خوبی است و می تواند شکاف بین شمال و جنوب را کمتر کند و به قطب گردشگری تبدیل شود.

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 18650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =