کاشت نمادین نهال "یادمان شهدای تاکسیران" در میدان امام خمینی (ره)

هم‌زمان با هفته منابع طبیعی، شهردار منطقه ۱۲ از برگزاری همایش دوچرخه‌سواری و کاشت نهال «یادمان شهدای تاکسیران» در میدان امام خمینی (قدس‌السره الشریف) خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل العباس (علیه‌السلام) و روز جانباز دراین‌باره گفت: تقارن هفته منابع طبیعی با اعیاد مبارک شعبانیه، فرصت مناسبی بود که مراسم نمادینی را برای کاشت نهال به یاد شهدای والامقام تاکسیران در منطقه ۱۲ برگزار کنیم.

یزدی با تأکید بر لزوم توجه همه‌جانبه به محیط زیست شهری افزود: بدون شک، ترویج حمل‌ونقل پاک و فرهنگ دوچرخه‌سواری در کنار گسترش فضای سبز می‌تواند ما را به بهترین نحو در حفظ منابع طبیعی و بهبود وضعیت محیط زیست یاری رساند. این امر نیز بدون بسیج همه مسئولان در ارکان مختلف و مشارکت فعالانه شهروندان ممکن نخواهد بود.

او برپایی مراسم یادشده در این منطقه را اقدامی برای نیل به همین هدف برشمرد و بیان کرد: امید است با تداوم برگزاری چنین رویدادهایی، بیش از پیش شاهد ارج‌نهادن به مقام انسانیت، توسعه انسان‌محوری در شهرها و بهبود وضعیت محیط زیست باشیم؛ چراکه شهر پاک یک اتفاق نیست، بلکه یک انتخاب است.

گفتنی است؛ همایش دوچرخه‌سواری و کاشت نمادین نهال «یادمان شهدای تاکسیران» با حضور مدیر امور مناطق سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و جمعی از اعضای گروه دوچرخه‌سواری مردمی محله سنگلج در پایانه تاکسی آتش‌نشان واقع در ضلع جنوب غربی میدان امام خمینی (قدس‌السره الشریف) برگزار شد. در این مراسم دوچرخه‌سواران پس از رکاب‌زنی گروهی به حاضران در همایش پیوستند.

در ادامه بیش از ۲۰ اصله نهال در فضای پیش‌بینی شده در پایانه تاکسی آتش‌نشان به پاسداشت مقام شامخ شهدای تاکسیران کاشته شد و حمایت همه‌جانبه از محیط زیست شهری توسط حاضران در این رویداد به نمایش درآمد.

انتهای پیام

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 18724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =