سه قانون نظام مهندسی، ماده ۱۰۰ و مدیریت یکپارچه شهری آماده ارائه در صحن مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سه قانون نظام مهندسی، ماده ۱۰۰ و مدیریت یکپارچه شهری که حوزه مسکن را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد، آماده ارائه به صحن مجلس است‌ و صندوق ملی مسکن نیز می‌تواند به ساخت مسکن و کاهش تقاضا در این حوزه کمک کند.

به گزارش خبرنگار شهر، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در همایش الزامات، راهکارهای تولید، مانع زدایی و پشتیبانی مسکن و ساختمان شهر تهران گفت: در کشور یک عقب افتادگی تاریخی در بخش مسکن داریم، در حالی که طبق قانون باید مسکن برای مردم ساخته شود اما عملکرد نامناسب در سالهای گذشته باعث شده که بیش از ۱۲ میلیون تقاضای انباشته در بحث مسکن در کشور به وجود بیاید. 

وی افزود: کسانی که در دوره گذشته افتخار می کردند که یک واحد مسکن نساختند باید پاسخگوی شرایط فعلی و مشکلات مسکن در کشور باشند. 

شاکری ادامه داد: طرح نهضت مسکن، تنها یک اقدام اولیه در این موضوع است و تنها می تواند به خانه دار شدن برخی از اقشار کمک کند؛ همچنین باید به موضوع مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه توجه شود تا به وسیله آن مسکن از کالای تجاری به مصرفی تبدیل و مشکلات حوزه مسکن کاهش پیدا کند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: صندوق ملی مسکن نیز می تواند به ساخت مسکن و کاهش تقاضا در این حوزه کمک کند؛ تشویق مالکان و ارائه تسهیلات به آنها به ویژه در بافت فرسوده می‌تواند راهگشا باشد. 

وی اظهار کرد: سه قانون نظام مهندسی، ماده صد و مدیریت یکپارچه شهری که حوزه مسکن را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد، آماده ارائه به صحن مجلس است‌.

انتهای پیام/

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 18726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =