انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان بورس کالا برای عرضه املاک شهرداری

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت ارائه املاک شهرداری در بورس کالا و افزایش سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده توضیحاتی ارائه کرد.

ابوالفضل فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره آخرین وضعیت ارائه املاک شهرداری در بورس کالا گفت: برای ارائه املاک شهرداری در بورس با مدیران بورس کالا در حال انعقاد تفاهم‌نامه ای هستیم؛ همه مقدمات عرضه املاک در بورس فراهم شده و تنها یک مساله اداری پیش آمده بود که در حال رفع آن هستیم.

وی افزود: تعداد زیادی ملک آماده بارگذاری در بورس برای سال ۱۴۰۱ است تا مردم بتوانند املاک را خریداری و شهرداری نیز در ازای آن به شهر و شهروندان خدمت کند. علاوه بر این پیمانکاران نیز بتوانند بابت طلبشان از شهرداری از املاک ارائه شده در بورس استفاده کنند. عدد قابل توجهی از املاک آماده عرضه شده و با تفاهمی که با سازمان بورس برای تسهیلگری این موضوع در حال انجام است، امیدواریم بتوانیم با انعطاف این سازمان، عرضه حداکثری املاک در بورس کالا را داشته باشیم.

از ۱۲ دی ۱۴۰۰ سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافت

فلاح در ادامه درخصوص افزایش سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده از ۳ به ۴ درصد توضیح داد: تا دوازدهم دی ماه ۱۴۰۰ این سهم همان سه درصد بوده و آن هم الزامی دارد که باید بخشی از آن را به استانداری برگردانیم که این مساله محل اختلاف ما با سازمان مدیریت است. از تاریخ دوازدهم دی ماه  ۱۴۰۰ سهم شهرداری ها تبدیل به چهار درصد شد که البته فعلا اثرات آن را نخواهیم دید.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برای سال آینده با تلاش‌هایی که شهردار تهران در مجلس و دولت انجام داده‌اند، تمهیداتی اندیشیده شده که پول ارزش افزوده شهرداری‌ها، قبل از ورود به خزانه دولت، مستقیما به شهرداری‌ها پرداخت شود. اثر این کار این است که پرداخت ها با سرعت بیشتر و شفاف‌تر انجام می شود و به توسعه شهر کمک می‌کند.

وی در پایان درباره میزان سهم شهرداری تهران از این بخش عنوان کرد: این درآمد بخشی از مالیات بر ارزش افزوده است و عدد آن را میزان تحقق مالیات بر ارزش افزوده تعیین می‌کند، بنابراین نمی توان از قبل میزان این درآمد را مشخص کرد.

انتهای پیام/

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 18961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =