برگزاری جلسه هماهنگی پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری در منطقه ۱۶

مجید رحیمی رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۶، بیان داشت: با تعامل و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها اعم از شهرداری، پلیس‌راهنمایی و رانندگی، آتش‌نشانی، اورژانس، سازمان‌های آب و فاضلاب، برق، گاز و ... که در همه ایام سال آماده خدمت هستند، در روز چهارشنبه سوری نیز با تلاش همه‌جانبه می‌توانیم شرایط را مدیریت کنیم.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، جلسه هماهنگی پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه سوری با هدف طرح راهکارهای مدیریتی با حضور اعضای عمومی و تخصصی از جمله رییس ستاد مدیریت بحران منطقه، معاونین منطقه، شهرداران نواحی شش گانه، روسای کلانتری ها، نمایندگان سازمان های آتش نشانی، آب. فاضلاب، برق، گاز، مخابرات، راهنمایی و رانندگی، اورژانس و ... در ساختمان سوله مدیریت بحران شهرداری منطقه برگزار شد.

رحیمی رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه اظهار داشت: با توجه به اینکه حوادث چهارشنبه سوری از جمله اتفاقات غیر قابل پیش بینی است، بنابراین می توان با اجرایی کردن تمهیدات لازم، ایمنی افراد و جامعه را تا حد قابل ملاحظه ای تحت کنترل قرار داد و از تکرار حوادث دلخراش سال های گذشته جلوگیری کرد، این جلسه برگزار شد تا لزوم مدیریت یکپارچه در برپایی جشن شب چهارشنبه پایان سال در محلات نه گانه مورد بررسی قرار گیرد.

در این جلسه مقرر شد، سامانه فرماندهی حادثه از ساعت ۱۷ روز سه شنبه فعال شود و محل های حادثه خیز مرسوم، از قبیل پمپ بنزین ها، ‌ انبارهای سوخت، ‌ محل های نگهداری مواد شیمیایی را شناسایی و اقدامات کنترلی و نظارتی ویژه در این اماکن با همکاری سازمان آتش نشانی و نیروی انتظامی انجام شود، استقرار تیم های عملیاتی اطفاء حریق و اورژانس سیار در محل های پر جمعیت نیز در این جلسه پیش بینی شد.

سپس نماینده سازمان آتش نشانی نیز این گونه ادامه داد: برای آن روز کلیه نیروها در حال آماده‌باش بر اساس وظایف تعیین شده هستند و کلیه تیم‌های عملیاتی اطفاء حریق و نجات (پرسنل عملیاتی مستقر در ایستگاه ها، تیم‌های موتورسوار، تیم‌های پیاده، تیم‌های همراه با خودروی سبک عملیاتی، تیم‌های همراه با خودروی سنگین عملیاتی، تیم‌های مشترک با ناوگان نواحی شهرداری و تیم‌های آتش نشانان داوطلب) نیز سازماندهی می شوند.

در این جلسه مقرر شد پلیس راهور در اجرای طرح انتظامی ترافیکی کلیه مناطق و تقاطع های سطح حوزه استحفاظی به ویژه نقاط حادثه خیز را تحت پوشش قرار دهد و از هرگونه بی نظمی ترافیکی، ‌ تراکم و انسداد مسیر با گشت زنی و سرکشی مستمر نیروهای انتظامی جلوگیری کند.

شهرداران نواحی شش گانه نیز موظف شدند بنر، پلاکارد، بروشور و CD‌ های آموزشی در مدارس و مناطق پر رفت و آمد را تهیه، توزیع و نصب و کلیه مخازن پلاستیکی قابل اشتعال و خودروهای اسقاطی را از معابر جمع آوری کنند، کلیه قطعات بریده شده درختان، شاخه‌های خشک شده و لاستیک‌های کهنه و فرسوده توسط پیمانکاران خدمات شهری در سطح محلات نه گانه جمع آوری و تخلیه شود، برنامه های متنوع آموزشی در امر ایمنی محله محوری، در سراهای محلات نه گانه برگزار شود، تبلیغات محیطی با موضوع آموزش خانواده ها در سراها، مدارس و مساجد انجام شود.

انتهای پیام

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 18999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =