کاشت ١٠٠ اصله نهال در مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس

باحضور مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، مراسم کاشت ۱۰۰ اصله نهال در مجموعه دریاچه شهدای خلیج‌فارس برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران، آیین گرامیداشت هفته درختکاری و منابع طبیعی با حضور خانواده معظم شهدا، مدیرعامل سازمان بازنشستگی و مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران در مجموعه فرهنگی، گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار و ١٠٠ اصله نهال به یاد شهدای گمنام و شهدای هشت سال دفاع مقدس غرس شد.

جواد مالکی، مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در آموزه‌های اسلامی به حفظ، نگهداری و گسترش فضای سبز و کاشت درخت تاکید فراوان شده است، به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت درختکاری، نگهداشت و حفظ درختان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس یکی از دارایی‌های ارزشمند کلانشهر تهران است، گفت: این مجموعه با داشتن فضای سبز زیبا، محیطی امن را برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران شهری و پایتخت نشینان فراهم کرده است که مسئولان مجموعه باید در زمینه حفظ و نگهداری آن اهتمام لازم را به عمل آوردند.

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران هم‌زمانی برگزاری آیین هفته درختکاری با بهار انتظار و طبیعت و همچنین حضور خانواده معظم شهدا در این مراسم را مایه خیر و برکت دانست و از پدران و مادران شهدا که با ایثار و از خودگذشتگی فرزندان برومندشان امنیت و آرامش را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده اند، قدردانی کرد. 

در ادامه، فریدون رضوی کیا مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران روز و هفته درختکاری را بهانه ای برای تجدید پیمان با طبیعت که تجلی بیکران آفریدگار هستی است، دانست و افزود: عمومیت بخشی به حفظ و احیای منابع طبیعی و گسترش فرهنگ و رسم دیرینه درختکاری رمز موفقیت این اقدام ملی است که همواره توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت دینی و انقلابی به آن تاکید شده است.

بر پایه این گزارش، تقدیر از خانواده معظم شهدا، غرس نهال به همراه نصب پلاک اسامی شهدا از جمله برنامه های آیین گرامیداشت روز درختکاری در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس بود.

همچین در ابتدای این مراسم، جواد مالکی با همراهی فریدون رضوی کیا، معاون و مدیران سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با حضور در مقبره‌الشهدای دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس، با اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه
به مقام شامخ دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس، ادای احترام کردند.

انتهای پیام 

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 19007

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =