تشکیل سازمان فناوری‌های نوین زیر نظر شهردار تهران به آینده موکول شد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: پیشنهاد ما این است که بررسی لایحه تشکیل سازمان فناوری های نوین زیر نظر شهردار تهران به آینده موکول شود.

به گزارش خبرنگار شهر در جریان بررسی لایحه قرار گرفتن اداره امور بانوان، ایثارگران و فناوری های نوین زیر نظر شهردار؛ مهدی چمران با بیان اینکه شهردار، شهردار کل سازمان‌هاست، اظهار کرد: تمام بخش‌های شهرداری مهم است و ساختار سازمانی به گونه‌ای است که شهردار با تعداد معدودی از افراد بتواند فعالیت کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اینکه بخش‌های مهم زیر نظر شهردار قرار بگیرد درست نیست چراکه شهردار ظرفیت و کششی دارد و نمی‌توان این موضوع را تحمیل کرد.

وی ادامه داد: براساس این لایحه قرار است اداره امور بانوان، ایثارگران و فناوری های نوین زیر نظر شهردار قرار بگیرد که درست نیست.

چمران با بیان اینکه ابهاماتی درخصوص این طرح وجود دارد، اظهار کرد: شهردار باید توضیحات دقیق و مفصل درخصوص تشکیل سازمان فناوری های نوین ارائه دهد و شرایط وظایف مختصر آن مشخص شود تا بتوانیم در این خصوص تصمیم گیری کنیم.

وی تأکید کرد: در روزهای پایانی سال فرصت چندانی نداریم و پیشنهاد ما این است که بررسی طرح به آینده موکول و با حضور شهردار، نظرات مطرح شود.

چمران با بیان اینکه مخالفتی با قرار گرفتن اداره پژوهش ها زیر نظر شهردار نداریم، گفت: اینکه اداره امور بانوان زیر نظر شهردار قرار بگیرد نشان دهنده اهمیت به این موضوع نیست بلکه باید جایگاه را مورد توجه قرار داد. اگر زیر نظر معاونت فرهنگی باشد موفق تر خواهد بود.

وی افزود: نیمی از جامعه ما بانوان هستند و آنچنان که باید به آنها توجه نشده است؛ هرچند شاهد توجه به زنان پس از انقلاب بوده ایم اما هرچه بیشتر به زنان توجه کنیم ارزشمند است چراکه دشمن به دنبال تبلیغات سوء و منفی در این زمینه است.

چمران با بیان اینکه جامعه ایثارگران جمعیت بزرگی نیست، اظهار کرد: قرار گرفتن این حوزه زیر نظر شهردار مساله ای ندارد و می‌توان این اقدام را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: باید منطقی و درست تصمیم بگیریم که به تحقیق و تفحص نیاز دارد.

وی افزود: باید در خصوص قرار گرفتن فناوری های نوین زیر نظر شهردار بررسی اساسی صورت بگیرد.

در پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی شهر، اداره کل امور ایثارگران با 21 رأی موافق و مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران با 21 رأی موافق زیر نظر مستقیم شهردار تهران قرار گرفت.

در این جلسه با انتقال مدیریت اداره کل امور بانوان زیر نظر شهردار تهران  مخالفت شد و تشکیل سازمان فناوری‌های نوین و نوآوری شهری ذیل حوزه شهردار تهران به آینده موکول شد.

انتهای پیام/

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 19012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =