شورای شهر از سفر شهردار اطلاع داشته است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بررسی پیشنهاد شهرداری در ارتباط با توسعه منابع و نیروی انسانی، اصلاح ساختار و ایجاد یک ساختار جدید اظهار کرد: بررسی این پیشنهاد در صحن که زمان زیادی را به خود اختصاص داد، در رابطه با قرار گرفتن سازمان فناوری زیر نظر مستقیم شهردار و ایجاد سازمان فناوری های نوین زیر نظر شهردار بود که قرار شد این دو طرح در حال حاضر ملغی شود.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب یک فوریت معرفی تعدادی از ذیحسابان و قائم مقامان ذیحسابان با اکثریت آراء در جلسه امروز شورا گفت: در این جلسه نکاتی که فرمانداری تهران درخصوص بودجه شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرده بود، مورد بررسی قرار گرفت که مشکلی نداشت و مورد قبول قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اصلاحات صورت می گیرد و هرچه سریعتر به فرمانداری ارسال خواهد شد تا تکلیف شهرداری روشن شود؛ هرچند تکلیف روشن است و بودجه به تصویب رسیده است. در جلسه ای که در هفته گذشته با فرمانداری داشتیم هم آخرین بررسی ها صورت گرفت و عدم مغایرت اعلام شد.

وی درخصوص بررسی پیشنهاد شهرداری در ارتباط با توسعه منابع و نیروی انسانی، اصلاح ساختار و ایجاد یک ساختار جدید اظهار کرد: بررسی این پیشنهاد در صحن که زمان زیادی را به خود اختصاص داد، در رابطه با قرار گرفتن سازمان فناوری زیر نظر مستقیم شهردار و ایجاد سازمان فناوری های نوین زیر نظر شهردار بود که قرار شد این دو طرح در حال حاضر ملغی شود و شهردار در خصوص این سازمان در آینده توضیح دهد.

چمران افزود: ابهامات قانونی نیز در این زمینه مبنی بر اینکه طرح در ابتدا در سازمان امور اداری و استخدامی تأیید شود و یا شورای اسلامی شهر، وجود داشت. روال قانونی این است که طرح در ابتدا در شورای اسلامی شهر تأیید و سپس به سازمان امور اداری و استخدامی ارائه، بررسی و اجازه از طریق این سازمان داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد شده بود اداره کل امور بانوان از معاونت اجتماعی جدا شود و زیر نظر شهردار باشد، خاطرنشان کرد: با این پیشنهاد در صحن مخالفت شد چراکه این اتفاق در گذشته انجام شد و با این اقدام، امور در مناطق و نواحی شهرداری پخش و گسترده می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد زیر نظر معاونت باشد موفق‌تر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه قرار گرفتن اداره امور بانوان زیر نظر شهردار تهران شاید از لحاظ روانی اثرگذار باشد اما از لحاظ اجرایی با اشکال مواجه خواهد بود، خاطرنشان کرد: ما این اشکالات را در گذشته شاهد بوده‌ایم. 

چمران با بیان اینکه اداره امور ایثارگران در ابتدای تاسیس زیر نظر شهردار تهران قرار داشت، یادآور شد: در این جلسه پیشنهاد شد که این اداره به طور مجدد ذیل حوزه شهردار قرار بگیرد و از سازمان فعلی منفک شود که با موافقت شورا همراه بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص شفافیت شهرداری گفت: باید اقدامات لازم در سامانه شفافیت شهرداری تهران انجام شود و تمام طرح‌ها و لوایح در این سامانه قرار گیرد چراکه پیش از این درست عمل نشده و باید درست عمل شود که این موضوع به شهردار اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به سفر شهردار تهران به تاجیکستان اظهار کرد: نامه‌ای از سوی شهرداری ارسال شده بود اما به دلیل خرابی سیستم، دریافت نشد. دیروز ۲۱ اسفندماه این نامه به صورت دستی به شورای اسلامی شهر مبنی بر مجوز سفر شهردار به تاجیکستان ارسال شد اما با عنوان معرفی جایگزین شهردار تحویل داده شد که جهت اصلاح، بازگردانده شد اما هنوز اصلاح نشده است.

چمران با تأکید بر اینکه شورا از این سفر اطلاع داشته که البته این اطلاع رسمی نبوده است، اظهار کرد: تمام سفرها باید با مجوز شورای اسلامی شهر و طبق قانون صورت بگیرد.

انتهای پیام/

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 19022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =