بیش از 144 عملیات عمرانی برای بهبود کالبد شهری در منطقه 12

شهردار منطقه 12 از اجرای بیش از 144 عملیات عمرانی به منظور اجرای طرح روزشمار تا نوروز 1401 در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه دراین‌باره گفت: به بهانه قرارگرفتن در آستانه سال نو، فرصتی دست داد تا اقدامات همه‌جانبه‌ای برای مرمت و آبادانی منطقه در حوزه امور شهری صورت گیرد. شهرداری منطقه 12 با بهره‌گیری از این فرصت، طی هفته‌های منتهی به شب سال نو، بیش از 144 پروژه عمرانی را در سطح نواحی 6گانه این منطقه به اجرا درآورد تا این منطقه بتواند چهره باطراوتی را در سال جدید تجربه کند.

یزدی با تأکید بر اهمیت اقدامات فنی و عمرانی در بهبود کالبد شهری افزود: پس از برگزاری جلسات ویژه طرح استقبال از بهار با نمایندگان محترم ادارات کل حوزه فنی و عمرانی و ثبت آدرس‌های نیازمند به رسیدگی در سامانه 259 در مورد اجرای این پروژه‌ها تصمیم‌گیری شد که به دنبال آن اقداماتی نظیر تراش و روکش مکانیزه یا نیمه‌مکانیزه معابر به متراژ 6 هزار و 500 متر، لکه‌گیری معابر به متراژ  1894 متر، مرمت و بهسازی انهار به متراژ 65 متر، مرمت جداول به متراژ 58 متر و مرمت پیاده‌روها 85 متر به اجرا درآمد.

وی با اشاره به برخی از این پروژه‌ها توضیح داد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های انجام‌شده، پیاده‌روسازی خیابان 17 شهریور بود که این اقدام با 1200 مترمربع عملیات تخریبی، اجرای پیاده‌روی تیپ 4 به متراژ 1200 مترمربع و نوار بساوایی به متراژ 400 مترطول به اجرا درآمد و با استقبال خوبی از سوی شهروندان و ساکنان آن محدوده روبه‌رو شد.

شهردار قلب طهران همچنین از پایان بهسازی خیابان گوته سخن گفت و ادامه داد: پروژه بهسازی و ساماندهی خیابان گوته شامل بهسازی معابر، اصلاح شیب‌بندی معبر، اصلاح هندسی معابر، پیاده‌روسازی، جدول‌بندی، اجرای تک‌جدول و کانیوی جانبی، تراش و روکش مکانیزه، اصلاح فضای سبز و... است که این پروژه، روز گذشته، 28 اسفندماه، به طور کامل به پایان رسید و هم‌اکنون به بهره‌برداری رسیده است.

وی یادآور شد: در مورد تراش و روکش مکانیزه در این خیابان، متراژ تراش 600 مترمربع بود که به همراه روکش مکانیزه با آستر 509 تن به انجام رسید.

۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 19352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =