توزیع ۳۰هزار بسته معیشتی در میان نیازمندان تهرانی/ نگاه حمایتی شهرداری تهران به اقشار آسیب‌پذیر و کم‌بضاعت ادامه دارد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از توزیع بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی و حمایتی در قالب پویش «وقت مهربانی» در میان نیازمندان و اقشار آسیب پذیر خبر داد.

به گزارش  خبرنگار شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران  محمد امین توکلی زاده ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و نوروز ۱۴۰۱ گفت: در آستانه سال نو و قرن جدید با همت دولت انقلابی، اجرای طرح از بین بردن فقر مطلق در کشور با حضور همه دستگاه های امدادی، دستگاه های حمایتی، نهاد های انقلابی و خیرین آغاز شده تا در آستانه سال نو و جشن های نوروزی شاهد خالی ماندن سفره ای نباشیم و حداقل ها برای عزیزان کم بضاعت فراهم شود.

وی با اعلام اینکه در این مرحله با تجمیع دستگاه های امدادی و سامانه ای که در اختیار مجموعه شهرداری تهران است تلاش شده است اطلاعات نیازمندان و افراد کمتر برخوردار احصاء شود، افزود: در این راستا بودجه ای در نظر گرفته شد تا بیش از ۳۰ هزار سبد معیشتی برای توزیع میان نیازمندان و اقشار کم بر خوردار پایتخت تهیه شود.

در ادامه احمد احمدی صدر مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران نیز ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو گفت: در راستای ماموریت و اولویت های شهردار محترم تهران مبنی بر نگاه ویژه و حمایتی به اقشار آسیب پذیر در قالب طرح «وقت مهربانی»، توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی میان خانواده های کم برخوردار آغاز شد.

وی ادامه داد: برای رفع آسیب های اجتماعی در کلانشهر تهران برنامه ریزی هایی انجام شده که یکی از این اقدامات، هم راستا با تدبیر شهردار محترم تهران تشکیل قرار گاه اجتماعی تهران بزرگ است. در این طرح به منظور مقابله با آسیب ها، پیشگیری و تلاش مجدانه با نگاه جهادی و انقلابی با هدف دستگیری از مردم و حمایت از نیازمندان در دستور کار قرار گرفته است.

احمدی صدر افزود: در کلانشهر تهران خانواده هایی داریم که به نوعی در زمره اقشار آسیب پذیر اجتماعی قرار دارند. در همین راستا شهرداری تهران همواره خود را موظف و مکلف می داند در خدمت مردم‌ باشد. این توفیق دستگیری از قشر عزیز گرانقدر و کم بر خوردار نیازمند، افتخار این نهاد مردمی است.

وی در تشریح اقلام بسته های توزیع شده گفت: روغن، شکلات، شکر، بنشن، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، تن ماهی، چای، قند و برنج از جمله موارد تهیه شده در بسته های توزیع شده حمایتی است.

احمدی صدر با اشاره به روند توزیع بسته های حمایتی تصریح کرد: افراد واجد شرایط دریافت این بسته ها، خانواده معتادان متجاهر، خانواده کودکان کار، خانواده های آسیب دیده از بیماری کرونا، معلولان و نیازمندان تحت پوشش مراکز سازمان رفاه هستند که در اولویت دریافت بسته های حمایتی قرار دارند.

به گفته وی، بخش دیگری از این بسته ها نیز در میان نیازمندانی که توسط مساجد، گروه های جهادی، خیریه ها و NGO ها شناسایی شده اند، توزیع می شود.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: فاز نخست توزیع بسته های حمایتی تا پیش از آغاز سال نو انجام می شود و فاز دوم‌ توزیع نیز همزمان با شروع ماه مبارک رمضان در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

انتهای پیام/

۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 19356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =