تورهای رایگان تهرانگردی قلب تهران با حضور بیش از ۵ هزار گردشگر

شهردار منطقه ۱۲ از برگزاری تورهای رایگان تهرانگردی منطقه ۱۲ با حضور بیش از ۵ هزار گردشگر در هفته اول نوروز خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن تبریک نوروز ۱۴۰۱ و با یادآوری اینکه این منطقه همواره در ایام نوروز از مهم‌ترین مقاصد تهران‌گردی بوده، بیان کرد: تورهای رایگان تهران‌گردی منطقه ۱۲ به صورت هر روزه برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ شهر تهران از ابتدای نوروز در این منطقه به اجرا درآمد که بر اساس آمار در تور پیاده این منطقه، ۶۰۰ نفر روز اول، ۶۰۰ نفر روز دوم، هزار نفر روز سوم، ۱۲۵۰ نفر روز چهارم و ۸۰۰ نفر در روز پنجم از این تورها بهره‌مند شدند؛ همچنین ۴ خودروی ون به صورت دو بار در روز و هر بار ۶۰ نفر را برای بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی منطقه هدایت کردند.

یزدی از برگزاری ویژه‌برنامه‌های گردشگری زیست‌محیطی در این منطقه نیز خبر داد و افزود: از ابتدای نوروز، بازدید رایگان از کلبه پرنده‌نگری به صورت هر روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح در پارک شهر به اجرا درآمده؛ همچنین توزیع ۵۰۰ بلیت ۴ نفره آکواریوم پارک شهر، ویژه اعضای کانون محیط زیست و توزیع ۵۰۰ بلیت ۳ نفره موزه‌ها برای این فعالان پیش از عید نوروز صورت گرفته است.

وی با اشاره به ششم فروردین که روز ساعت زمین نام‌گذاری شده، بیان کرد: به مناسبت گرامی‌داشت این روز، چراغ‌های ساختمان‌های اداری منطقه و موزه ملی ایران به مدت یک ساعت خاموش شد.

شهردار قلب طهران سپس از برگزاری تور دوچرخه‌سواری ویژه اعضای کانون‌های محیط زیست منطقه سخن گفت و ادامه داد: این تور که سه‌شنبه هفته گذشته به اجرا درآمد، شامل مسیر گردشگری سی تیر و بازدید از موزه آبگینه و سفالینه بود.

زمان و مسیرهای تورهای رایگان تهرانگردی منطقه ۱۲ طبق اعلام قبلی این منطقه به این شرح است: در آستانه روز ملی‌شدن صنعت نفت، تور موزه پمپ بنزین دروازه دولت (۲۸ اسفند)، گذر امام‌زاده یحیی (ع) و میرزا محمودوزیر (۲ تا ۱۱ فروردین در دو نوبت صبح و عصر)، گذر سنگلج (۲ تا ۱۱ فروردین در دو نوبت صبح و عصر)، مسیر گردشگری پاک، شهر پایدار شامل بازار تهران، کاخ گلستان و... (۲ تا ۱۱ فروردین در سه نوبت)، میدان امام خمینی (قدس‌السره الشریف) (۲ تا ۱۱ فروردین) و یک مسیر مشترک با منطقه ۱۱ شامل سردرباغ ملی و... (۳ تا ۱۱ فروردین در دو نوبت) که از ابتدای نوروز به اجرا درآمده و تا ۱۱ فروردین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 19529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =