استقبال بی‌نظیر شهروندان محلات کم‌برخوردار منطقه ۱۶ از برنامه‌های لبخند بهار

شهردار منطقه ۱۶ با اشاره به برنامه‌های نوروزی منطقه برای آشنایی شهروندان با سنت دیرینه عید نوروز در محلات نه گانه اظهار داشت: به منظور ایجاد فضای شادی و نشاط در روزهای ابتدایی سال جدید و همزمان با تولد دوباره طبیعت، جشن، کارناوال نوروزی و گروه های عروسک گردانی در محلات نه گانه بویژه در محلات کم برخوردار اجرایی شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، سید مرتضی روحانی شهردار با اعلام خبر فوق گفت: کاروان شادی و نشاط با عنوان  لبخند بهار در پایانه مسافربری جنوب، میدان بازار دوم نازی آباد، محله باغ آذری اجرا و مورد استقبال بی نظیر شهروندان به ویژه در محلات کم برخوردار قرار گرفت و موجبات شادی و نشاط شهروندان بویژه کودکان را فراهم آورده است.

وی افزود: این کاروان با هدف آشنا سازی شهروندان با مراسم‌ سنتی و آیینی ایران اسلامی برگزار شد تا علاوه بر ایجاد فضای نشاط و شادابی بین شهروندان، شور و شادی خاصی را برای مسافرین نوروزی پایتخت به ارمغان آورد. برنامه‌های متنوع کاروان‌های شادی شامل بازی عروسک‌های عمو نوروز و ننه سرما، پهن کردن سفره هفت‌سین، نواختن ساز و دهل، نوروزخوانی، آوازخوانی و برنامه‌های شاد و مفرح آیینی برگزار شد که با استقبال پر شور شهروندان و هموطنان عزیزمان همراه بود.

سید مهدی حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در ادامه به شیوه اجرای برنامه های نوروزی در سطح منطقه اشاره کرد و افزود: این کاروان ها شامل اجرای موسیقی سنتی و اقوام، عروسک گردانی، نوروزخوانی، با حضور عروسکهای غول پیکر گروه های موسیقی اقوام آئین های محلی و اقوام، سفره هفت سین آئین های نمایشی عمو نوروز و ننه سرما می باشد و در خیابان های  پر تردد منطقه برگزار می شود و تا ۱۳ فروردین ادامه دارد.

وی افزود: همچنین ویژه برنامه لبخند بهار و نوروزگاه در میدان بازار دوم نازی آباد در حال برگزاری است؛ اجرای رادیو نوروزگاه، کارگاه کاردستی، ایستگاه های هنری نقاشی، خطاطی، طراحی، خراش روی فلز، حکاکی با چرم، اجرای خیمه شب بازی، ایستگاه مبادله کتاب، اجرای موسیقی اقوام، ایستگاه کودک و نوجوان، مسابقات قرآن و نهج البلاغه و آواها و نواهای محلی از جمله برنامه های نوروزگاه لبخند بهار ۱۴۰۱ است.

شایان ذکر است این ویژه برنامه ها از ۶ فروردین تا ۱۲ فروردین همه روزه از ساعت ۱۴ الی ۱۸:۳۰ در میدان فرهنگی بازار دوم نازی آباد برگزار می شود.

انتهای پیام

۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 19629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =