جزئیات وقوع طوفان در تهران/ شهروندان حتی‌المقدور تا پایان شب از منزل خارج نشوند

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به وقوع طوفان با سرعت ۱۱۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت در پایتخت گفت: شهروندان حتی‌المقدور تا پایان شب از منزل خارج نشوند و در صورتی که در فضای باز هستند به محل‌های ایمن و سرپوشیده بروند.

به گزارش شهر، علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران درباره وقوع طوفان در پایتخت اظهار داشت: از حدود یک ساعت پیش طوفانی با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت از محدوده هشتگرد آغاز شده و به سمت تهران در حال پیشروی است.

 وی افزود: در حال حاضر سرعت این طوفان در ایستگاه مهرآباد  ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است که احتمالاً در تهران به دلیل برخورد با ساختمان ها و برج ها سرعت آن کاهش یافته و به ۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که تقریباً معادل طوفان چند روز تهران پیش محسوب می شود.  

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بااشاره به اینکه این طوفان تا سه ساعت آینده ادامه دارد، گفت: شهروندان حتی‌المقدور تا پایان شب از منزل خارج نشوند و در صورتی که در فضای باز هستند به محل‌های ایمن و سرپوشیده بروند که خطر سقوط درخت یا سازه آنها را تهدید نکند وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس پیش‌بینی‌های انجام گرفته رگبار و رعد و برق همراه با طوفان تا پایان شب ادامه خواهد داشت.

نصیری تأکید کرد: با توجه به هشدار وزش های باد شدیداز شهروندان تقاضا می شود حتی الامکان در معابر و فضاهای عمومی و تفرجگاه ها حضور نداشته باشند و از پارک اتومبیل در کنار ساختمان های نیمه کاره، دکل ها، درختان، اثاثیه و مبلمان شهری پرهیز کنند. 

وی گفت: همچنین شهروندان از تردد در جاده های کوهستانی و تفرجگاه های کوه های شمالی تهران که احتمال ریزش کوه وجود دارد پرهیز کنند.

  انتهای پیام/

۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴
کد خبر: 19663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =