۷۰ مخزن آب اضطراری در سال جاری اضافه خواهد شد/ رفع مشکل مشکل ۲۰۰ هزار نفر از مردم تهران در موضوع آب و فاضلاب

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حدود ۷۰ مخزن آب اضطراری در سال قبل ایجاد شد و امسال نیز ۷۰ مخزن دیگر اضافه خواهد شد، گفت: در تهران به ۳۷۴ مخزن نیاز داریم که در این دوره چهار ساله مشکل مخازن برطرف خواهد شد که در این راستا باید از تلاش شهرداری در این چند ماه تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی در پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به درختان مثمر با بازدهی بالا اظهار کرد: تعدادی از این درختان وارد کشور شده و در حال تکثیر است و تقاضای ما این است که به این موضوع در تهران توجه ویژه شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: در خصوص خروج موتورسیکلت های فرسوده و آلاینده باید تمهیداتی اندیشیده شود که اگر این اقدام صورت نگیرد شاهد وضعیت فاجعه باری در زمینه آلایندگی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه وضعیت خودروسازی به سمتی نمی رود که از خودروهای هیبریدی استفاده شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد معدودی خودرو که در حال واردارات بود انجام نشد.

پیرهادی تاکید کرد: شهرداری تهران در این زمینه وظیفه ای ندارد اما درخواست داریم که شهردار با توجه به سلامت مردم، در جلسه هیئت دولت پیگیر وضعیت آلودگی هوا باشد که که شاهد مرگ زودرس برخی شهروندان نباشیم.

عضو شورای شهر با بیان اینکه بر اساس بازدیدها از منطقه ۱۹ مشکل فاضلاب در این منطقه جدی است، اظهار کرد: شهردار منطقه پیگیر این موضوع است اما نزدیک به هشت میلیارد تومان نقدینگی برای رفع بخشی از مشکلات مردم این منطقه در این زمینه نیاز است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اتفاق خوبی رخ داد و مشکل ۲۰۰ هزار نفر از مردم تهران در موضوع آب و فاضلاب در حال رفع است؛ مشکل منطقه آبشار با پیگیری های صورت گرفته رفع شد و در خرگوش دره نیز با همکاری آبفا، در آینده نزدیک در زمینی به متراژ ۶۰ هزار متر مربع مجموعه فاضلاب احداث خوهد شد که مشکلات زیست محیطی ۲۰۰ هزار نفر را برطرف می کند.

پیرهادی با بیان اینکه حدود ۷۰ مخزن آب اضطراری در سال قبل ایجاد شد و امسال نیز ۷۰ مخزن دیگر اضافه خواهد شد، گفت: در تهران به ۳۷۴ مخزن نیاز داریم که در این دوره چهار ساله مشکل مخازن برطرف خواهد شد که در این راستا باید از تلاش شهرداری در این چند ماه تقدیر کرد.

انتهای پیام/

۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 19718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =