توسعه حمل و نقل پاک با رویکرد انسان‌محور در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از گسترش حمل‌ونقل پاک با رویکرد انسان‌محور در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی دراین‌باره گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای سوق‌دادن شهرها به سمت توسعه پایدار، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل پاک و پایدار است.

یزدی افزود: بر همین اساس، در بسیاری از کلانشهرها به‌ویژه در کشورهای توسعه‌یافته، بسیاری معابر برای خودروها بسته است و تردد سبز با حمل و نقل متداول جایگزین شده است.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌ها در این زمینه بیان کرد: قلب تهران نیز سال‌هاست با انتخاب رویکرد انسان‌محور و به منظور ایجاد حمل و نقل پایدار نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم با احداث بیش از ۲۰ کیلومتر پیاده‌راه و حدود ۲۲ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح منطقه گام‌های مؤثری را برداشته است.

شهردار قلب طهران همچنین تشریح کرد: برگزاری حدود ۳۰ تور گردشگری با استفاده ون الکتریکی و دو تور گردشگری و عکاسی از مسیرهای گردشگری و بناهای ارزشمند قلب تهران در ایام نوروز به همراه آغاز پویش «دوچرخه‌سواری تا محل کار» با ارائه امکاناتی نظیر امانت دوچرخه به پرسنل و پیش‌بینی پارکینگ ایمن در کنار مشوق‌های مادی و معنوی تنها بخشی از گام‌های آغازین قلب تهران برای توسعه حمل و نقل پاک در سطح منطقه است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات این منطقه در این باره، اهتمام بیشتر برای توسعه دوچرخه با احداث مسیرها و پارکینگ ­های ویژه دوچرخه در سطح منطقه است.

یزدی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در طول سال ۱۴۰۱ و با استمرار اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و استقبال شهروندان از این شیوه حمل و نقل، توسعه مطلوب‌تری را شاهد باشیم و یادمان باشد که «داشتن شهر پاک اتفاقی نیست، بلکه یک انتخاب است».

انتهای پیام

۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر: 19751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =