برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در منطقه ۱۱

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۱ از برگزاری ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در محله‌های مرکزی تهران خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سارا بدرلو معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه با تشریح برنامه های فرهنگی، ورزشی و هنری  به مناسبت ماه میهمانی خدا، اظهار داشت: برنامه های فرهنگی این معاونت  در ماه مبارک رمضان، با هدف تعمیق اُنس و الفت شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان با مفاهیم قرآنی، تکریم ایتام، محرومان و نیازمندان شهر، تحت پویش «همدلی مومنانه» برای ارائه کمک های حمایتی با همکاری و بهره گیری از توان تشکل های مردم نهاد، ترویج نشاط معنوی در بین شهروندان و بهره مندی هرچه بیشتر شهروندان تهرانی از فضایل ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

بدرلو با اشاره به رویکرد توجه ویژه به مسجدمحوری و آماده سازی مساجد محلات چهارگانه منطقه ۱۱ به ضیافت الهی افزود:  امسال در راستای گرامی داشت ماه مبارک رمضان، برپایی استیج و غرفه در محلات محروم، توزیع پک های افطاری در مساجد و سرای محلات و استفاده از ظرفیت  سمن و خیرین برای نذر افطاری ساده، برگزاری تور مجازی دانش اموزان و پویش دختران روزه اولی که مختص دختران ۹تا۱۳ ساله است؛ در قالب برنامه های حضوری و فضا های مجازی اجرا می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۱۱، با اعلام اینکه برنامه های ماه مبارک رمضان از غبار روبی مساجد آغاز شده است، افزود: برپایی مراسم های قرآنی در مساجد شاخص منطقه؛ غبار روبی، عطرافشانی و پذیرایی از نمازگزاران در ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه های این معاونت ویژه ماه مبارک رمضان است.

او با اشاره به حمایت از  جوانان  و نوجوان گفت: جوانان ونوجوان از سرمایه های اصلی ما هستند که در راستای اسلام شناسی و بزرگداشت این ماه عزیز، برگزاری تور های مجازی، پویش سحرخیزان کوچک، مسابقه نقاشی روزه اولی ها  و کلاس های اموزشی تحت عناوین اشنایی با سیره ائمه اطهار و تاثیرات روزه داری بر سلامت وجنگ نرم صورت می گیرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۱ از برگزاری جشن کریمان خبر داد و گفت: این جشن به مناسبت ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (علیه السلام) در مساجد شاخص منطقه و بوستان دامپزشک در روزهای نهم و دهم خرداد میزبان عموم شهروندان است.

او از مشارکت و همکاری با مساجد در اجرای مراسم ویژه شهادت حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) و شبهای قدر خبر داد و گفت: این برنامه در مساجد سطح منطقه، مقبره شهدای گمنام بوستان دامپزشک و بوستان افق برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مجمع خیرین منطقه به منظور هم افزایی ظرفیت های موجود خیرین حقیقی و حقوقی و موسسات خیریه فعال در سطح منطقه با محوریت ماه مبارک رمضان، تکریم کارگران ازکار افتاده، مشارکت در برگزاری مراسم باشکوه روز قدس، تهیه بسته های افطار و ارسال به محلات فقیرنشین و مشارکت در برگزاری نماز عید سعید فطر از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 19856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =