بازدید ۳ میلیون و ۸۳۴ هزار نفر در تعطیلات نوروزی از مجموعه عباس‌آباد/ پل طبیعت در صدر بیشترین آمار بازدیدکننده

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با بیان اینکه این مجموعه جزو پربازدیدترین مناطق گردشگری تهران در نوروز ۱۴۰۱ بود، گفت: آمار بازدید روزانه گردشگری در مجموعه و حضور در برنامه‌های نوروزی برابر با ۳۲۲ هزار نفر به صورت گردشگر و یک‌بار حضور بود.

سید محمد حسین حجازی در گفت‌وگو با شهر، درباره استقبال شهروندان تهرانی و گردشگران نوروزی از مجموعه تفریحی گردشگری عباس آباد در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱، بیان کرد: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد از چند ماه گذشته اقدامات و برنامه ریزی‌های خود را به عنوان عضو فعال سازمان جهانی گردشگری UNWTO و مدیریت کمیته گردشگری شهری مجمع شهرداران آسیایی و جزو پربازدیدترین مناطق گردشگری تهران در نوروز ۱۴۰۱ به عنوان قطب گردشگری و نگین سبز تهران با شعار «لبخند بهار»، «عید شرقی» و «تهران دیدنی» آغاز کرد.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد ضمن اشاره به واکسیناسیون گسترده در کشور و برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی پس از دو سال، گفت: مردم دو سال را بدون سفر و با شرایط کرونایی سپری کردند و طبیعی بود که مجموعه عباس آباد در نوروز امسال با حجم زیادی سفر مواجه شود.

حجازی در ادامه اضافه کرد: شاخصه‌ها و جذابیت‌های برنامه‌های منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با رویکرد خانواده محوری، حضور و تفریح کودکان، تنوع، نظم و شاد بودن طراحی شد و دست اندرکاران این منطقه با در نظر گرفتن برنامه‌های گوناگون تلاش کردند تا بتوانند اوقات خوشی را برای بازدیدکنندگان فراهم سازند. نورافشانی ویژه «پل طبیعت» در شب تحویل سال یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد بود و به صورت زنده از شبکه اول سیما، شبکه‌های مجازی و خبرگزاری‌ها پخش شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه نوروزی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد از دوم فروردین آغاز شد، عنوان کرد: این برنامه‌ها تا دوازدهم فروردین در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۱۱ صبح الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۳ در ۶ ایستگاه گردشگری اجرا شد. ایستگاه‌های گردشگری با توزیع بروشور و نقشه منطقه و همچنین اراده توضیحات لازم به مراجعان به صورت تمام وقت در خدمت مردم بودند. اطلاع رسانی‌های محیطی و مجازی و همچنین تسهیل در رفت و آمدها، امکانات پارکینگ و راهنمایی گردشگران از همان بدو ورود به شهر تهران در دستور کار مجموعه بود.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با بیان اینکه مجموع بازدید کنندگان بر اساس گزارش ۶ ایستگاه ثابت گردشگری و تعداد نقشه‌ها و بروشورهای توزیع شده به ثبت رسیده است، گفت: آمار بازدید روزانه گردشگری در مجموعه و حضور در برنامه‌های نوروزی برابر با ۳۲۲ هزار نفر به صورت گردشگر و یک‌بار حضور بود. ۳ میلیون و ۸۶۴ هزار نفر، آمار بازدیدکننده‌ای است که به منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد مراجعه کردند که از این میزان حدود ۲ میلیون مسافر نوروزی و مابقی نیز گردشگران ساکن تهران بودند.

حجازی در ادامه تأکید کرد که مجموعه عباس آباد برای گردشگری شهری خانواده محور برنامه ریزی کرده بود یعنی کسانی که ساکن تهران هستند و مسافرت نرفته‌اند و می‌خواهند برای گذراندن اوقات فراغت ولذت بردن از طبیعت در کنار خانواده به گردش و تفریح بپردازند.

به گفته وی؛ منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد دارای ورودی و خروجی‌های متعدد بوده و درمنطقه‌ای قرار گرفته است که سه ایستگاه مترو حقانی، همت و بهشتی قرار دارد و همچنین در نزدیکی میدان ونک و قسمت مرکزی شهر واقع شده است و نمی‌توان به صورت دقیق آمار بازدید کننده را محاسبه کرد. با این حال می‌توان گفت در این روزها با توجه به ویژه برنامه‌های نوروزی این منطقه، استقبال بسیارخوبی از برنامه‌ها و نمایشگاه‌ها به عمل آمد.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به تفکیک کدام روزها آمار بازدکنندگان بیشتر و کمتر بوده، توضیح داد: درباره اینکه بیشترین و کم‌ترین آمار بازدید از این مجموعه به چه میزان بوده هم این موضوع با شرایط جوی و آب و هوایی نوروز ارتباط مستقیم داشت. در برخی از روزهای نوروز، هوا طوفانی بود و چاره‌ای جز کوتاه کردن و گاهی هم تعطیلی برنامه‌های نوروزی وجود نداشت. برای مثال دوم فروردین به دلیل طوفان، فعالیت ایستگاه‌های گردشگری در نوبت عصر تعطیل شد و طبیعی است که در این روزها تعداد بازدید به دلیل شرایط جوی کاهش پیدا کند اما به طور کلی با یک آمار بازدید خطی در تعطیلات نوروزی مواجه بودیم. 

حجازی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه گردشگران بیشتر از چه مجموعه‌هایی بازدید کرده بودند، اظهار کرد: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد به جز دو بخش آسمان نمای «گنبد مینا» و موزه و کتابخانه «نادر ابراهیمی» به صورت کنترل شده بازدید کننده دارد و باقی مراکز به صورت رایگان بودند.

وی در ادامه افزود: به طور کلی «پل طبیعت» بیشترین بازدیدکننده را داشته و بعد از آن بوستان «طالقانی»، بوستان «آب و آتش»، «باغ هنر» و «دریاچه هنر»، بوستان «نوروز» بیشترین میزان استقبال و بازدید را دارد. هزار و ۶۲۴ بازدید از موزه نادر ابراهیمی و ۲ هزار و ۹۳۵ بازدید پیرامونی و ۴ هزار و ۹۸۸ برای نمایش و فیلم از آسمان نمای «گنبد مینا» نیز آماری است که از طریق پذیرش در این دو مجموعه به ثبت رسیده است.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با بیان اینکه برگزاری هزار و ۱۲ تور پیاده خانوادگی حداقل چهار نفره و هزار و ۳۴۵ تور خودروی برقی حداقل پنج نفره در سطح منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد از سایر مواردی است که توسط ایستگاه‌های گردشگری انجام شده است، گفت: به طور کلی امسال مسافران نوروزی و همچنین گردشگران داخل تهران استقبال بسیار خوبی از اماکن گردشگری و موزه‌ها داشتند. باید برای سال‌های آینده تمهیدات لازم از سوی متولیان امورگردشگری اندیشیده شود و ظرفیت‌های جدیدی برای پذیرش حجم بالای گردشگر در تهران پیش بینی شود.

انتهای پیام/

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 19992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =