دولت ورود خودروهای برقی به تهران و کلانشهرها را در اولویت قرار دهد

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آلودگی هوای تهران بیان کرد: از دولت می‌خواهیم ورود خودروهای برقی را به تهران و کلانشهرها در اولویت قرار دهند و سوال من از استاندار این است که شاخص آلودگی هوا در تهران باید به کجا می‌رسید که مدارس و ادارات تعطیل شود؟

به گزارش خبرنگار شهر، سوده نجفی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تهران در شرایط بحرانی قرار گرفته بود، اظهار کرد: روز شنبه تهران آلوده ترین شهر جهان شناخته شد که به دنبال آن کمیته اضطرار تشکیل و متاسفانه تصمیم بر این شد که ادارات و مدارس تعطیل نشود.

عضو شورای شهر تهران افزود: سوال من از استاندار این است که شاخص آلودگی هوا در تهران باید به کجا می رسید که مدارس و ادارات تعطیل شود؟ این تعطیلی یک مُسکن در این روزها بود، هرچند برای این شرایط باید عزم ملی صورت بگیرد چون جان شهروندان برای ما خیلی مهم است.

وی ادامه داد: مشخص نیست که کدام دستگاه ها در کمیته اضطرار عضو هستند؛ در شرایط آلودگی هوا در زمستان من در صحن شورا تذکر دادم که چرا یک عضو شورای شهر در این جلسه حضور ندارد و از سوی استانداری با ما تماس گرفته شد و تنها در یک جلسه حضور پیدا کردیم اما این روند ادامه پیدا نکرد. 

نجفی تأکید کرد: شهرداری تهران باید نسبت به صدور مرخصی برای گروه هایی همچون زنان باردار و شیرده و افراد سالمند و دارای مشکلات تنفسی اقدام کند. از دولت هم می خواهیم ورود خودروهای برقی را به تهران و کلانشهرها در اولویت قرار دهد.

در ادامه علی اصغر قائمی نیز با بیان اینکه در روز ۱۸ فروردین ماه برای سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات شهرداری تهران حکم سرپرستی صادر شده است، اظهار کرد: بندهای اساسنامه برای سوابق اجرایی رعایت نشده و در قانون تجارت چیزی به عنوان سرپرست نداریم. فرد انتخاب شده دو حکم سرپرستی دارد که درخواست داریم شهرداری نسبت به اصلاح روند اقدام کند. 

انتهای پیام/

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 20028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =