بررسی چند پلاک ثبتی از حیث باغ بودن یا نبودن در شورا

در پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، چند پلاک ثبتی از حیث باغ بودن یا نبودن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شهر، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت یکی از پلاک‌ها اظهار کرد: این پلاک ۶۹۳ متر مربع بوده و در منطقه یک واقع شده است. این زمین تفکیک شده از یک پهنه سبز بوده و گستره غالب آن بر اساس تصاویر هوایی تعداد قابل توجهی درخت است که بر اساس نظر کمیسیون باغ اعلام شده است. این پلاک ثبتی با اتفاق آراء به عنوان باغ اعلام شد.

شربیانی با اشاره به وضعیت دیگر پلاک ثبتی به متراژ ۳۰۰ متر مربع در منطقه ۱۱ خاطرنشان کرد: سند این زمین یک قطعه زمین مشجر است که به سال ۱۳۴۴ برمی گردد و بر اساس سند، کمیسیون این زمین را باغ تشخیص داده است و مالک زمین نیز به دنبال این است که به عنوان باغ به تصویب برسد. پلاک ثبتی مذکور با ۱۴رای موافق غیر باغ اعلام شد.

وی همچنین تصریح کرد: دیگر ملک ۵۹۹ متر بوده و در منطقه یک قرار دارد و بر اساس اینکه حد نصاب تعداد درختان را دارد و دارای انبوهی از درختان است، باغ تشخیص داده است.
این پلاک ثبتی با ۱۲ رأی موافق به عنوان باغ به تصویب رسید.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی وضعیت پلاک ۶۳۷۸و ۶۳۷۶ که یک ملک با متراژ هزار و ۴۳۸ متری در منطقه هفت است، خاطرنشان کرد: سند پلاک ثبتی ۶۳۷۸ یک باغچه و عمارت بوده است و بنابر مولفه های موجود به عنوان باغ تشخیص داده شد و پلاک ثبتی ۶۳۷۶ که عاری از درخت است غیرباغ اعلام شده بود. پلاک ۶۳۷۸ با حداکثر آراء موافق به عنوان باغ و پلاک ۶۳۷۶ به عنوان غیر باغ مصوب شد.

شربیانی با بیان اینکه زمین دیگری در منطقه یک، دو هزار و ۳۸ متر مساحت دارد، اظهار کرد: این پلاک حد نصاب درختان را دارد و از طرفی سند مالکیت آن یک قطعه زمین مشجر است و بر اساس تصاویر هوایی سال های متعدد انبوهی از درختان را داراست و تفکیک شده از پهنه سبز محسوب می شود. بر اساس اعلام حداکثر آراء موافق، این پلاک ثبتی به عنوان باغ اعلام شد.

وی در ادامه ضمن بررسی یک پلاک ثبتی گفت: زمینی در منطقه ۱۵ حد نصاب درختان را ندارد اما رأی کمیسیون ماده ۱۲ مبنی بر باغ بودن پلاک مادر است و بر همین اساس باغ اعلام شده و با توجه به ارزشمند بودن این پلاک در منطقه و کمبود فضای سبز، آقای چمران پیشنهاد داده شد که شهرداری این زمین را خریداری کرده و به فضای سبز تبدیل کند.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه سرانه فضای سبز در این منطقه پایین است، گفت: اگر این زمین از دست برود مشخص نیست که چه زمانی، زمین مناسب برای تبدیل به فضای سبز در این منطقه پیدا شود و درخواست ما این است که شهرداری در این زمینه اقدام کند. این پلاک با ۱۴ رای  به عنوان باغ به تصویب رسید.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه با بیان اینکه کمیسیون بر اساس اینکه یک زمین ۵۸۷ متری حد نصاب درختان را دارد، آن را باغ تشخیص داده است، یادآور شد: با توجه به اینکه زمین دارای انبوهی از درختان است، باغ اعلام شده است. این پلاک ثبتی با ۱۷ رأی موافق باغ اعلام شد.

انتهای پیام/

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 20069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =