تحول در گردشگری شهرری نیازمند همکاری بین بخشی است

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: قرار است قراردادی بین شهرداری و میراث فرهنگی منعقد شود که توجه به شهرری در آن گنجانده شده است و در این زمینه نیاز به همکاری‌های بین بخشی میان شهرداری، استانداری و وزارت‌خانه‌ها وجود دارد تا مشکلات موجود برطرف شود.

به گزارش خبرنگار شهر، محمدامین توکلی زاده در پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گزارش ارائه شده در زمینه پروژه های اولویت دار فرهنگی و تاریخی شهرری با بیان اینکه در حوزه گردشگری اتفاقات خوبی در شورای شهر افتاده است، ابراز امیدواری کرد که شهرداری بتواند با شورا همراهی کرده تا بتوان شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه در شهر تهران بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه نظر مجموعه شورا به شهرری نظر خوبی است، اظهار کرد: شخص شهردار تهران اولین قرار خدمت خود را از شهرری آغاز کرد و این نشان می دهد که شورا و شهرداری در راستای خدمات رسانی بیشتر به شهرری همراه هستند.

وی با تأکید بر اینکه شهرری شاهد یک ظلم تاریخی بوده است، یادآور شد: کوتاهی های زیادی در این شهر صورت گرفته و ما وظیفه داریم که بیشتر متمرکز شویم و خدمات بیشتری را ارائه دهیم. در حوزه گردشگری تاریخی و مذهبی نیز غفلت طولانی نیز در کشور، تهران و شهرری صورت گرفت.

توکلی زاده ادامه داد: در این شهر تلاش هایی انجام شده اما ما اعتقاد داریم که کافی نیست و قانع نیستیم و می دانیم که جای کار زیادی در این شهر وجود دارد. جلساتی را با وزارت میراث فرهنگی داشتیم و در راستای همین موضوع قرار است قراردادی بین شهرداری و میراث فرهنگی منعقد شود که توجه به شهرری در آن گنجانده شده است. در این زمینه نیاز به همکاری های بین بخشی میان شهرداری، استانداری و وزارت خانه ها وجود دارد تا مشکلات موجود برطرف شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه وظیفه خود را در این زمینه دنبال خواهیم کرد، گفت: تذکرات مطرح شده در گذشته مبنی بر راه اندازی سازمان گردشگری پیگیری شده و در همین روزها جلسات آن برگزار خواهد شد.

وی درخصوص ایوان ری گفت: با رفع موانع موجود،  ایوان ری در  فرآیند تحویل گرفتن است؛ این مجموعه چند بار به صورت تشریفاتی افتتاح شده و مجددا بسته شده است. ما به دنبال کار تشریفاتی نیستیم و موضوع را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد که در این زمینه بودجه خوبی نیز پیش بینی شده است.

توکلی زاده با بیان اینکه پیگیری ها برای کارخانه سیمان ری نیز در حال انجام است، یادآور شد: امیدواریم با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر آینده خوبی را برای شهرری شاهد باشیم.

انتهای پیام/

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 20175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =