پهنه قزوین به‌منظور رونق فعالیت‌ها بازنگری می‌شود

نشست مشترک شهرداران مناطق ۱۰ و ۱۷ با همراهمی جمعی از مدیران و مشاور طرح با هدف بـررسی طرح امکان‌سنجی تغییر پهنـه خیابان قزوین به میزبانی منطقه ۱۰ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، در این نشست رضا شرفی شهردار منطقه با بیان اینکه محور قزوین در گذشته یکی از شریان‌های اصلی اقتصادی شهر تهران بوده است و طی سال‌های گذشته دچار رکود فعالیتی و افزایش واحدهای غیرفعال شده است که علاوه بر ایجاد مشکل ناامنی در محور، این مشکل را به محدوده‌های اطراف نیز تسریع خواهد داد، افزود: با نگاهی جدید، ایجاد جذابیت، تغییر شرایط فعلی و رونق فعالیت در این محور شهری علاوه بر احیای جایگاه سابق محور مذکور می توان محرک توسعه و نوسازی را در این مناطق فراهم کرد.
غلامرضا شنگی شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به لزوم هماهنگی و هم‌افزایی در راستای پبشبرد اهداف بر ساماندهی و احیاب محور مذکور تاکید کرد.
مسائلی از جمله محدوده، اهداف و راهبردهای طرح تفصیلی، اراضی ذخیره توسعه و نوسازی شهری، پهنه s۱۲۶، وضعیت کاربری‌های اراضی وضع موجود، دانه‌بندی پلاک‌ها، فعالیت‌ها و تأثیر اجتماعی و اقتصادی آن‌ها در محدوده، روند تغییر و نوسازی، نظارت اجتماعی و میزان تردد شهروندان و وضعیت سرانه‌های خدماتی محور قزوین برخی از مواردی بود که مطرح شده و ضمن بحث و تبادل نظر، موارد و راه‌حل‌هایی برای برون‌رفت از این مسائل از سوی حاضرین پیشنهاد شد.
گفتنی است؛ خیابان قزوین در جنوب منطقه ۱۰ و حد فاصل دو منطقه ۱۰ و ۱۷ به‌عنوان یکی از محورهای اصلی شهر شناخته می‌شود و در حال حاضر عملا به جهت عدم جذایت اقتصادی، زوال تدریجی بافت و عدم وجود چشم انداز روشن، فریز شده و اتفاق مثبتی در جهت نوسازی و یا توسعه فعالیت در آن‌ها دیده نمی شود و در کل با رکود قابل‌توجهی مواجه است.
بر اساس آمار، نوسازی در ۱۰ سال اخیر در مجاور این معبر صفر بوده است که می‌بایست با ایجاد عرصه مناسب جهت استفاده ساکنین و مناسب‌سازی ضوابط ساختمانی به‌منظور جذب سرمایه‌گذار و ضوابط ساختمانی؛ عوامل محدودیت‌زای محدوده کاسته شود تا جریان فعالیت و نوسازی در بافت شکل گیرد.  

انتهای پیام 

۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 20212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =