تراکم فروشی نمی‌کنیم/امسال سال جهش اداره شهر است/شهرداری از ماه آینده ۳ شیفته می‌شود

شهردار تهران امشب به عنوان میهمان برنامه «صف اول» به شبکه خبر رفت.

به گزارش خبرنگار شهر، پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، علیرضا زاکانی در برنامه «صف اول» شبکه خبر حضور یافت تا به تشریح عملکرد ۶ ماهه شهرداری تهران در سال گذشته و برنامه‌های مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ بپردازد.

شهردار تهران در ابتدای این برنامه ضمن اشاره به تشکیل قرارگاه‌های اجتماعی در مدیریت شهری ششم، بیان کرد: چشم انداز شهرداری الگوسازی است یعنی تلاش می‌شود تا تهران به عنوان کلانشهر الگوی جهان اسلام ساخته شود.
زاکانی افزود: شعاری تحت عنوان «تهران؛ شهر تلاش و سرزندگی» در دست گرفته شد تا گفتمان خدمت و پیشرفت را پیش ببریم. همچنین نوع مدیریت شهرداری برمبنای مدیریت مشارکتی بنا نهاده شد. مقرر شد تا با تشکیل قرارگاه‌ها کار از طریق مدیریت مشارکتی پیش رود و در محلات هم از طریق نخبگان، قرارگاه‌های محلی شکل گیرد.

راه‌اندازی ۵ قرارگاه در شهرداری

وی با بیان اینکه درحال حاضر پنج قرارگاه راه اندازی شده است، افزود: قرارگاه اجتماعی نخستین قرارگاهی بود که در شهرداری تهران راه اندازی شد؛ باقی قرارگاه‌ها شامل مسکن، سلامت، ایمنی و حمل و نقل هستند تا با تجمیع ظرفیت‌ها، بازیگران هر عرصه کنار هم قرار گیرند تا به صورت دقیق در جلسات تصمیات لحظه‌ای مبتنی بر کار کارشناسی صورت گیرد. بعد از اجرا، حدود دو هفته بعد باید دستگاه‌ها پاسخگو باشند.

بسته شدن ۲۹۰ مجموعه خرید غیرقانونی ضایعات در ۴ماه

شهردار تهران در ادامه سخنان خود گفت: این اقدام در قرارگاه اجتماعی بسیار نتیجه بخش بود. طی چهار ماه حدود ۷ هزار و ۳۰۰ نفر معتاد متجاهر از سطح شهر تهران جمع آوری شدند، حدود ۴۵ پلاک قرمز پلمپ و ۲۹۰ مجموعه غیرقانونی خرید ضایعات بسته شد. امیدوارم که تجمیع ظرفیت‌ها، سطح خدمت گذاری‌های شهرداری تهران را افزایش دهد. 
زاکانی در ادامه تأکید کرد که مدیریت جهادی منوط به شهرداری نیست و ناظر بر تمامی دستگاه‌هاست.

۷۵درصد حمل و نقل در تهران با وسیله نقلیه شخصی است

وی درباره چگونگی کاهش ترافیک در تهران گفت: ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی پایین است و حدود ۷۵ درصد از حمل و نقل با وسایل نقلیه شخصی انجام می‌شود. ناوگان اتوبوسرانی می‌تواند نخستین گره گشای ترافیک باشد چرا که انتقال و جابجایی سریع را به همراه دارد.

تعویض ۵۰۰ دستگاه مخزن گاز اتوبوس های گازسوز

شهردار تهران ضمن اشاره به تعویض ۵۰۰ دستگاه مخزن گاز اتوبوس‌های گازسوز در سال گذشته و برگرداندن آن‌ها به چرخه بهره برداری، گفت: ۱۷۵ دستگاه اتوبوس در همان دو ماه نخست ورود به شهرداری خریداری کردیم که عمده این خرید به ناوگان اضافه شد. شهر تهران به حدود ۷ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد این در حالی است که فقط ۲ هزار و ۲۲۵ دستگاه از مدیریت شهری پنجم تحویل گرفتیم و حدود هزار دستگاه نیز نسبت به سال‌های گذشته کمبود داریم.

افزوده شدن ۳۲۵۰ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی؛ امسال

زاکانی در ادامه خبر داد که امسال ۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس به حوزه اتوبوسرانی اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه حدود ۵ هزار و ۶۰۰ تاکسی در سال گذشته نوسازی شد، افزود: امسال هم به دنبال این هستیم که ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شود. البته قرار است که با واردات و توجه به ارتقای کیفیت خودروها، امکان استفاده از تسهیلات ویژه برای شهروندان را فراهم کنیم.

دوسوم واگن‌های فعلی مترو به اورهال نیاز دارد

وی درباره اقدامات سال جدید برای حوزه حمل و نقل ریلی، توضیح داد: درحال حاضر هفت خط مترو در پایتخت وجود دارد که هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن در گذشته در این خطوط فعال بوده است. ۳۶۴ دستگاه واگن از این تعداد از رده خارج و ۱۱۲ دستگاه واگن دیگر اوراق و حدود دوم سوم از واگن‌های موجود نیاز به اورهال (تعمیرات) دارد.

ورود هزارو۵۰ واگن به خطوط مترو؛ طی ۲سال آینده
به گفته شهردار تهران؛ ورود هزار و ۵۰ دستگاه واگن به چرخه بهره برداری خطوط مترو نیز یکی از برنامه‌های شهرداری طی دو سال آینده است که بخشی از آن از طریق قطار ملی و واردات تأمین می‌شود.

ایجاد تسهیلات ویژه در حوزه حمل و نقل از طریق هوشمندسازی تا پایان سال

زاکانی در ادامه سخنان خود گفت: شهرداری تهران در سال جدید به دنبال این است تا از طریق هوشمندسازی و بهره مندی از ظرفیت‌های موجود شهر و همچنین پیوستگی بخش‌های مختلف حمل و نقلی (مترو، اتوبوس، تاکسی، موتور، پیاده و ...)، امکانی را برای شهروندان فراهم کند تا تسهیلات ویژه و جدیدی تا پایان سال ایجاد شود.

کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوال کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران گفت:ما در چند سطح اقدام کردیم سطح اول در بحث اعتبارات و امکانات در بودجه ۱۴۰۱ سهم مناطق جنوب شهر را افزایش دادیم  و کاملا ملموس است و حدود ۳.۱ دهم برابر سایر بخش ها در بحث اعتبارات است. در بخش ساخت و ساز مسیری را دنبال کردیم که بتوانیم در بحث قرارگاه مسکن ۱۸۰ هزار واحد مسکونی را در سال بسازیم که عمده آن در بافت  فرسوده انجام می شود که عمده این محدوده ها نیز در جنوب شهر قرار دارند .

ایجاد بوستان ۱۵۰ هکتاری علم و فناوری در بوستان ولایت
وی افزود: در سطح سوم اقدام در حوزه زیر ساخت های شهری است که با این پروژه ها شمال و جنوب مفهوم خود را ازدست می دهد. به عنوان مثال در بوستان ولایت ۱۵۰ هکتار بوستان علم و فناوری ایجاد می کنیم که این پارک امکانی را ایجاد می کند که کل  دانشگاه ها مرتبط بشوند و بتوانند ظرفیت خود را در حوزه فناوری بروز بدهند. این لکه های علم و فناوری و این امکانات  را در جنوب شهر ایجادمی کنیم. به عنوان مثال درکارخانه سیمان ری ۲۰ هزار هکتار را تخصیص داده ایم به  کارخانه نوآوری در حوزه های علم و فناوری که راهی را باز کنیم تا کاهش فاصله شمال و جنوب با توجه به ظرفیت های جنوب شهر و اتفاقی که  در ان می افتد، رقم بخورد.
زاکانی ادامه داد: نکته دیگر راجع به  فضای سبز و ازاین جنس کارهاست در منطقه ۱۰ سرانه فضای سبز ۲.۶ دهم است. اما در برخی از مناطق بالا تا ۱۲۲ متر به ازای هر نفر سرانه داریم. این مساله با سرمایه گذاری روی ایجاد این سرانه های خدماتی در حنوب شهر امکان به وجود می آورد. 

 شهردار پایتخت تصریح کرد: ما در بعد اعتبارات و ساخت و ساز در مناطق ۱۹ ۱۸ ،۲۰ و یا ۱۵ و در حوزه زیر ساخت های اساسی که چهره شهر را تغییر می دهد و در زمینه سرانه های خدماتی کارهایی را انجام می دهیم تا فاصله شمال و جنوب شهر تغییر کند.

تراکم فروشی در تهران نداریم
وی در پاسخ به سوال تراکم فروشی در تهران گفت: به هیج وجه تراکم فروشی در شهر تهران وجود ندارد.
زاکانی افزود: مدت زمانی که در شهر تهران مشغول به خدمت هستیم، هفت ماه و نیم است و آن زمانی که شما به آن اشاره می کنید، حضور شورای ششم شهر تهران است . در مدت ۷ ماه و نیمی که در شهر تهران مشغول به خدمت هستیم از روز اول  معاون مالی و اقتصاد شهری دوره قبلی به ما اعلام کرد که ابتدای ماه باید ۲۳۵۰ میلیارد آماده کنیم این بودجه باید از پرونده های ساخت و ساز تامین می شد چرا که ۶۷ درصد از درآمد ما از حوزه شهر سازی تامین می شود.ما دعوت کردیم از شهردار یکی از مناطق که با خود ۱۰۰۰ میلیارد تومان پرونده آورد. 
وی ادامه داد: اولین پرونده ۵۰ میلیاردتومان درآمد برای شهرداری ایجاد می کرد، وقتی بررسی کردیم، متوجه شدیم که در این پرونده تخلف ساخت و ساز وجود دارد. شهردار آن منطقه اعلام کرد که عمده پرونده ها این تخلفات را دارد که به او اعلام کردیم این پرونده را کنار بگذارد. 

 از همان ابتدا جلوی تخلف را گرفتیم
 شهردار تهران تاکید کرد: ما از همان اول جلوی تخلف را گرفتیم و خدا به درامد ما در شهرداری تهران برکت داد.

نوسازی شهری در دل بافت فرسوده شهر تهران

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره نوسازی بافت فرسوده شهر تهران گفت: یک تفاهم نامه ای را با وزیر راه و شهرسازی امضا کردیم. در مدیریت مشارکتی از طریق این تفاهم نامه ها از ظرفیت های وزرای محترم دولت و سایر سازمان ها برای تغییر و تحول تهران استفاده می کنیم. این تفاهم نامه مبتنی بر قانون جهش تولید مسکن بود. ما آمدیم سرمایه گذاری در نوسازی بافت فرسوده را به عنوان نوسازی شهری در نظر گرفتیم تا بتوانیم محله های الگو درشهر تهران بسازیم. هدف گذاری کرده ایم که در مناطق ۱۶،۱۵،۱۲ و حتی مناطق بالادست مانند منطقه ۲ بخش هایی را که کاملا نیازمند به نوسازی شهری هستند و بافت فرسوده کاملا در آنجا متوقف می شود، را وارد چرخه کنیم.
وی بیان کرد: اساس این طرح بر اساس تفاهم نامه ایجاد شده است و  در قالب همان ۱۸۰ هزار واحدی که در سال وعده کرده ایم بسازیم، رقم می خورد و انشالله نوسازی در شهر تهران ایجاد می شود.

همکاری ۱۳ ارگان و سازمان در قرارگاه اجتماعی
زاکانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر آسیب های اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی در اطراف پایتخت و بزرگ شدن شهر گفت: هدف از راه اندازی قرارگاه اجتماعی کاهش آسیب های اجتماعی در دل شهر تهران است. ۱۳ دستگاه در این قرارگاه فعال هستند و کاملا هماهنگ با هم کارها را انجام می دهند. اگر اختلافی هم در این زمینه وجود داشته باشد، مهم نیست، برای ما مهم این است که فرهنگ همکاری  را با هم تمرین می کنیم.
وی یادآور شد: در قرارگاه اجتماعی شهر تهران سازمان ها و ارگان هایی مانند استانداری، فرمانداری، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)،  نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان زندان ها، دادستانی، دادگستری، دانشگاه های علوم پزشکی و شهرداری تهران حضور دارند. تمامی این سازمان ها با هم کار می کنند  تا مسائل را حل کنیم.
شهردار تهران تاکید کرد: به طور طبیعی امکان دارد که اتفاقاتی در حوزه پیرامونی ما روی دهد که اگر توجه نکنیم ممکن است این نقاط آسیب پذیر در پیرامون شهر ما شکل بگیرد البته باید به این مساله اشاره کردکه طبقه متوسط در سال های اخیر ظرفیت خریدشان پایین آمده و به حاشیه شهرها مهاجرت کرده اند.
وی با بیان اینکه ما به عنوان شهرداری میان داری می کنیم تا طبقه متوسط دوباره به شهر تهران باز گردند، گفت:  اعتقاد داریم که  در معیشت مردم خود را سهیم می دانیم و در آنجا هم در حوزه میوه و تره بار و هم در حوزه شهروند و مسکن و هم در توانمند سازی فعالیت های جدی و اساسی انجام می دهیم تابه نوعی این شیبی که به صورت جدی مردم را تحت فشار قرار داده است را بشکنیم.
وی با بیان اینکه مدیریت جدید شهری در این زمینه اراده جدی دارد، ادامه داد: امکان دارد که برخی عنوان کنند که این مسائل به شهرداری تهران ربطی ندارد، اما اعتقاد داریم که وضعیت معیشت مردم به ما ربط دارد و از این جهت تلاش داریم بتوانیم با ساماندهی شهر و با ممانعت از گسترش ضابطه و شرایطی که ایجاد شده وضعیت را به سمتی هدایت کنیم که در نهایت محصول آن در درون شهر به سامان یافتگی و کمک به درآمد شهروندان ختم شود.

بودجه۱۴۰۰ را مبتنی بر آرزوها نوشته بودند

شهردار تهران با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ حدود ۷۴ درصد از بودجه مصوبی همراه با تبصره‌ها تحقق یافت، افزود: شهرداری از ۱۱ شهریور سکان مدیریتی را در دست گرفت و تغییر و تحول شهر را از نیمه دوم سال ۱۴۰۰، آغاز و دنبال کرد.
زاکانی با بیان اینکه نیمه نخست سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳ میلیارد تومان از بودجه محقق شده بود، گفت: شورای شهر پنجم ۴۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان کل بودجه سال ۱۴۰۰ را مصوب کرده بود که طی ۶ ماه فقط ۱۳ هزار میلیارد تومان را محقق کردند. برهمین اساس در دوره جدید اصلاحیه بودجه صورت گرفت چرا که بودجه را مبتنی بر آرزوها نوشته بودند و خودشان هم نتوانسته بودند سهم بودجه را محقق کنند.
وی در ادامه توضیح داد: درنهایت شورای شهر دوره ششم بودجه سال ۱۴۰۰ را ۳۷ هزار میلیارد تومان مصوب کرد. شهرداری تهران نسبت به تحقق ۳۷ هزار میلیارد تومان یعنی ۹۴ درصد از سهم بودجه اقدام کرد. به طوری که ۲۲ هزار میلیارد تومان در نیمه دوم سال کسب شد.

امسال بودجه را با تشدید تمهیدات به ۶۰ هزار میلیارد تومان می رسانیم

شهردار تهران با بیان اینکه کف بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ حدود ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، عنوان کرد: مجوز داده شده در صورت جذب منابع بیشتر، کارکرد ۶۰ هزار میلیارد تومان ثبت شود. همچنین سقف سومی قرار داده شده است تا گام‌های بلندتری برداشته شود. پیش بینی می‌شود که امسال ۵۵ هزار میلیارد تومان حتماً محقق شود اما با تشدید تمهیدات به ۶۰ هزار میلیارد تومان خواهیم رسید.

زاکانی درباره هوشمندسازی نیز گفت: اصلاح فرآیندها و اقتضائات، مداخلات نیروی انسانی و کارآمد در مسیر و تلفیقی از این موضوعات امکانی را ایجاد می‌کند تا شهر به صورت هوشمند اداره شود. 

تنها از ۱۰درصد فیبر نوری موجود استفاده می‌شود/ تجمیع فیبرهایی نوری؛امسال

وی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران زیرساخت‌های بی نظیری دارد، افزود: حدود هزار و ۹۰۰ کیلومتر فیبرنوری در شهر وجود دارد که فقط به شهرداری تهران اختصاص دارد اما تنها از ۱۰ درصد آن استفاده می‌شود. امسال تمامی فیبرها تجمیع خواهد شد تا به عنوان بستر تهران برای انتقال اطلاعات درنظرگرفته شود. 

امسال سال جهش شهرداری در حوزه هوشمندسازی است
شهردار تهران در ادامه گفت: شهر باید انسان محور باشد. مدیریت شهری و شهر برای شهروند است تا شهروند رشد تعالی خود را در این بستر پیدا کند و رفاه و آسایش داشته باشد.
همچنین زاکانی در بخش پایانی سخنان خود درباره هوشمندسازی وعده داد که امسال، سال جهش شهرداری در حوزه هوشمندسازی خواهد بود.

روزانه ۵۵۰۰ تن زباله به آرادکوه منتقل می‌شود

زاکانی درباره اقدامات اجرایی جدید در حوزه جمع آوری پسماندها، بیان کرد: طلای سیاه موجود در شهر تهران حدود ۴ هزار میلیارد تومان قیمت دارد؛ شهرداری تهران نیز هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند تا ۶۷  درصد زباله را به آرادکوه منتقل و دفن کند. ۶۴ پیمانکار در ۱۲۳ ناحیه، ۲۲ پیمانکار برای پسماند خشک در ۲۲ منطقه تهران و هشت منطقه دیگر وجود دارد که در مجموع با تلاش این دوستان، ۵ هزار و ۵۰۰ تن زباله روزانه به آرادکوه منتقل می‌شود.
وی در ادامه گفت: تلاش می‌شود که تجمیع و انتقال پسماند به هشت حوزه پهنه‌ای تبدیل شود که هر حوزه پهنه‌ای که دو الی سه منطقه را شامل می‌شود. تفکیک از درون خانه از طریق فرهنگ سازی، پیمانکار، مشارکت و سرمایه گذاری با فناوری‌های نوین در هر پهنه شکل می‌گیرد. تلاش می‌شود که انتقال زباله به آرادکوه حدود ۵ تا ۱۰ درصد از ۶۷ درصد کاهش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره چگونگی ارزان‌تر رسیدن اقلام به دست شهروندان هم گفت: شهرداری با معیشت مردم کار دارد؛ از چند ماه گذشته برنامه‌هایی اجرا شده تا بسته‌های خدمتی خود را به دست اقشار ضعیف جامعه برساند. البته این اقدام کافی نیست و حداقل‌ترین فعالیت ما خواهد بود. ۲۶۳ میدان میوه و تره بار از مدیریت شهری گذشته تحویل گرفته شد که در این مدت ۳۲ بازارچه میوه و تره بار در ایستگاه‌های پرتردد مترو احداث شد. ۱۰۰ میدان میوه و تره بار در سال جاری و در سال ۱۴۰۲ نیز ۱۰۰ میدان میوه و تره بار دیگر احداث خواهد شد تا مجموع میادین میوه و تره بار به ۵۰۰ میدان برسد.

اقلام میوه و تره بار ۴۰ درصد ارزان تر از سطح شهر

شهردار تهران با تأکید براینکه قیمت اقلام میادین میوه و تره بار حدود ۴۰ درصد نسبت به سطح شهر ارزان‌تر است، افزود: پیش از شروع سال جدید، توزیع مرغ سه برابر و گوشت ۶ برابر شد و برنج حدود ۲۰ درصد کاهش قیمت داشت تا معیشت مردم تأمین شود. 

با شهروندمحله به دنبال رساندن لوازم خانگی قسطی دست مردم هستیم

زاکانی ضمن اشاره به وجود ۳۹ فروشگاه شهروند، گفت: در تلاش هستیم تا شهروند محله در محلات نیز ایجاد شود و کالاهای لوازم خانگی از طریق قسط و تسهیلات دیگر به دست شهروندان برسد و بطن جامعه تقویت شود.

وی با بیان اینکه تهران به جز پایتخت بودن هویت دیگری ندارد، عنوان کرد: شهرداری تهران به دنبال این است تا با توانمندسازی جامعه هویت‌های دیگری نظیر هویت اقتصادی، علم و فناوری، ورزشی و ... را بدست بیاورد.

در ۱۰ روز بنیان شفاف سازی مالی را در شهرداری تهران پایه گذاری کردیم
علیرضا زاکانی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره موضوع شفافیت به عنوان یک مساله کلیدی در مدیریت های کلان که از فساد جلوگیری می کند، گفت: اساس حرکت شهرداری تهران در دوره جدید حرکت به سوی شفافیت است. اولین حرکت ما در این زمینه ایجاد شفافیت مالی در شهرداری تهران بود به گونه ای که در ۱۰ روز اول خدمت خزانه واحد را در شهرداری تهران ایجاد کردیم.
وی با بیان اینکه از ابلاغ وزارت کشور مبنی بر ایجاد خزانه واحد در شهرداری تهران ۳ سال می گذشت، افزود: شهرداری تهران در طول این مدت این مصوبه و ابلاغیه را اجرایی نکرده بود اما ما توانستیم در ۱۰ روز اول خدمت این کار را انجام دهیم. ۱۲۰۰ حساب را در شهرداری تهران به خزانه واحد تبدیل کردیم و به این صورت حوزه مالی شهرداری تهران شفاف سازی شد و مشخص شد که این مجموعه پول و امکانات در کجا قرار داد.
شهردار تهران ادامه داد: در حال دنبال کردن رویکردی برای به کار بردن تمهیدات لازم در حوزه شفاف سازی مالی در شهرداری تهران هستیم. اینگونه ما توانستیم ۹۰۰۰ میلیارد تومان صرفه و صلاح برای شهر تهران خریداری کنیم. این اتفاق در ۶ ماهه دوم سال روی داده است. به غیر از درآمدهایی که کسب کرده ایم توانسته ایم در قالب شفافیت هزینه های شهرداری تهران را نیز کاهش دهیم.
 وی یادآور شد: به عنوان مثال انتهای سال توانستیم وارد بازار بورس شویم و خرید بورسی انجام دادیم که ۲۷درصد پایین تر از قیمت بازار بود. یا اینکه با همکاری برخی از بانک ها و شفافیتی که در شهر تهران ایجاد کردیم،  توانستیم میزان طلب بانکها درخصوص تسهیلاتی که گرفته بودیم و بانک ها طلب بیشتری را از شهرداری تهران خواسته بودند، کاهش دهیم.

تا یک ماه و نیم دیگر زیرساخت نظارت مردم را فراهم می‌کنیم
زاکانی بیان کرد: شفافیت مالی را به تمامی حوزه های شهرداری تهران تسری می دهیم. هیچ چیز بهتر ازاین نیست که مردم ناظر بر عملکرد ما باشند. در حوزه خدمات شهری چند طرح بزرگ را اجرا کردیم اما برای یک ماه و نیم آینده سوپر اپلیکیشن و زیر ساختی را ایجاد می کنیم که مردم ناظر باشند اگر در جایی خطایی باشد آنها برای ما ارسال کنند و ما نیز به آنها گزارش دهیم. فیلم و عکس بفرستند و ما پیگیری کنیم.
وی یاداور شد: با هوشمند سازی و ایجاد زیرساخت های لازم به سمت شفاف شدن حرکت می کنیم تا هم خدمات خود را به شهروندان افزایش دهیم  و هم شفافیت را ایجاد کنیم. به عنوان مثال در حوزه شهرسازی میانگین صدور پروانه ۱۰ ماه بود اما از خرداد ماه امسال این زمان به ۲ ماه کاهش پیدا می کند. این کار یک انقلاب بزرگ در شهر است.

تداوم فعالیت شهرداری تهران در ۳ شیفت کاری
شهردار تهران در انتهای صحبت های خود در پاسخ به این سوال که تهران با توجه به اینکه یک شهر ۲۴ ساعته است آیا خدمات رسانی شهرداری در پایان ساعات اداری نیز تمام می شود،گفت: از همان ماه اول خدمت به این مساله توجه کردیم که شهروندانی که روزها به سر کار می روند، در هنگام بعدازظهر تمی توانند از خدمات شهرداری استفاده کنند بنابراین به این نتیجه رسیدیم که دامنه ارائه خدمات در شهرداری تهران را در بعدازظهرها نیز گسترش دهیم. تیم تحقیقاتی در این زمینه مشغول مطالعه شدند و مشخص شد از ۱۰۰ درصد کارها و خدماتی که در شهرداری تهران ارائه می شود، ۴۱ درصد آن می تواند در بعدازظهرها نیز ارائه شود.
وی افزود: شهرداری تهران از ماه آینده در ۳ شیفت به کار خود ادامه می دهد. شیفت صبح، شیفت بعدازظهر که می تواند در حوزه شهرسازی و امور مالی خدمات ارائه دهد و در شیفت شب نیز به خدمات شهری می پردازیم.

انتهای پیام/

۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
کد خبر: 20272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =