تهیه و تکمیل "مجموعه منتخب نما" با هدف کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران از ابلاغ اصلاحیه "مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران" خبر داد و گفت: این اصلاحیه در راستای به روز رسانی مصوبه سال ۹۷ شورای اسلامی شهر تهران و با هدف ارتقاء کیفی فعالیت کمیته‌های نما تصویب و ابلاغ شده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حامد سلیمی درخصوص جزئیات این مصوبه اصلاحی، اظهار داشت: در این اصلاحیه همانند مصوبه قبلی، اداره کل معماری و ساختمان به نمایندگی از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به عنوان متولی اصلی کمیته های نما معرفی شده که مسئولیت نظارت، گزارش گیری، پایش، تشکیل و ارزیابی کیفیت جلسات کمیته های نمای مناطق و کمیته بناهای خاص را برعهده دارد.

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با بیان اینکه برگزاری مسابقات سالانه معماری در مناطق، جزئی از وظایف این اداره کل در مصوبه جدید است، گفت: بر این اساس، مسابقات سالانه معماری در مناطق مختلف از طریق تشکیل کارگروه تخصصی، متشکل از اعضای منتخب کمیته های نمای مناطق برگزار خواهد شد.

سلیمی همچنین تهیه و تکمیل "مجموعه منتخب نما" با هدف کاهش زمان صدور پروانه را از دیگر مسئولیت های اداره کل معماری و ساختمان در این مصوبه عنوان کرد و توضیح داد: این مجموعه، از نماهای برتر که با توجه به شاخصه های اصلی و نکات فنی طراحی شده اند، تشکیل می شود.

وی درخصوص نقش این مجموعه در کاهش زمان صدور پروانه اظهار داشت: نمای ساختمان هایی که در مجاورت معابر با عرض کمتر از ۱۰ متر در مناطق ۷ تا ۱۱ و  ۱۳ تا ۲۰ و یا بناهای عادی در مجاورت معابر کمتر از ۱۲ متر در مناطق ۱ تا ۶، ۲۱ و ۲۲ شهرداری تهران قرار دارند، از آنجایی که جزو نماهای با درجه تأثیرگذاری کمتر محسوب می شوند، در صورت استفاده  از "مجموعه نماهای منتخب"، الزامی برای بررسی نقشه نما در کمیته های نما ندارند و بدین ترتیب یک مرحله از مراحل صدور پروانه ساخت آن ها کسر می شود.

سلیمی ادامه داد: یکی دیگر از تفاوت های اصلاحیه " مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران" با مصوبه قبلی، توجه ویژه به موضوع حفاظت از میراث فرهنگی است که در این راستا نماینده میراث فرهنگی در بافت تاریخی حصار ناصری نیز به کمیته نما ملحق می شود.

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران، کاهش دو نفر از اعضای هر دو کمیته بناهای شاخص و مناطق ۲۲ گانه را از دیگر تغییرات این مصوبه عنوان کرد.

وی در پایان تأکید کرد: اصلاحیه "مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران" در راستای به روز رسانی مصوبه سال ۹۷ شورای اسلامی شهر تهران و با هدف ارتقاء کیفی فعالیت کمیته های نما تصویب و ابلاغ شده است و با توجه به ضرورت هماهنگی پلان و نمای ساختمان  و تسریع در روند صدور پروانه، امکان بارگذاری کلیه مدارک مرتبط از ابتدای تشکیل پرونده در سامانه برای طراحان میسر خواهد بود.

انتهای پیام

۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 20419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =